CERTYFIKOWANY SAMODZIELNY KSIĘGOWY BILANSISTA - INTENSYWNY KURS 108h

Terminy sesji

SESJA I    2-3.03.2019

SESJA II   16-17.03.2019

SESJA III  30-31.03.2019

SESJA IV   13-14.04.2019

SESJA V    27-28.04.2019

SESJA VI   11-12.05.2019

MIEJSCE: Warszawa

CEL KURSU

Celem kursu jest przygotowanie słuchaczy do wykonywania zawodu samodzielnego księgowego-bilansisty
w jednostkach prowadzących pełną księgowość. Program kursu został opracowany w oparciu o najnowsze zmiany rachunkowo-podatkowe oraz podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej.
Po ukończeniu kursu słuchacz potrafi samodzielnie:
•    sporządzić bilans,
•    przygotować rachunek zysków i strat,
•    dokonywać rozrachunków z pracownikami, ZUS i Urzędem Skarbowym,
•    prowadzić ewidencję i rozliczanie kosztów w układzie rodzajowym i kalkulacyjnym.
Zajęcia dydaktyczne prowadzone są w formie wykładowo-seminaryjnej z dużą ilością przykładów i ćwiczeń praktycznych. Gwarantujemy Państwu rzetelne i kompleksowe przygotowanie do prowadzenia księgowości na stanowisku samodzielny księgowy w jednostkach prowadzących pełną księgowość.

Uczestnicy kursu otrzymują komplet materiałów, które są realizowane podczas zajęć:
•    autorskie prezentacje prelegentów,
•    ustawy i rozporządzenia.

 

Kurs obejmuje 108h zajęć  i kończy się wewnętrznym egzaminem. Uczestnicy po ukończeniu kursu otrzymują zaświadczenie na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej na podstawie wpisu do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych Nr 813K.

GRUPA DOCELOWA

Kurs adresowany jest do osób, które pracują w komórkach finansowo-księgowych spółek sporządzających sprawozdania finansowe według ustawy o rachunkowości, przedstawicieli biur rachunkowych i centrów usług wspólnych, firm audytorskich i kancelarii podatkowych a także przedstawicieli jednostek budżetowych rozpoczynających pracę w komórkach księgowych tych jednostek i pragną zdobyć zawód samodzielnego księgowego bilansisty, kod zawodu 241103. Kurs realizowany jest od podstaw do samodzielnego księgowania
i zamknięcia ksiąg rachunkowych.

PROGRAM KURSU

BLOK I

RACHUNKOWOŚĆ 

74 h

  1. System informacyjny rachunkowości , rejestracja zdarzeń,  księgi rachunkowe.
  1. Podstawy prawne rachunkowości  : ustawa o rachunkowości, rozporządzenia wykonawcze , MSR , KSR.
  2. Rachunkowość - definicje, zasady , system, użytkownicy.
  3. Charakterystyka i klasyfikacja dokumentacji źródłowej ( dowody                            i dokumenty księgowe).
  4. Rodzaje kont księgowych – pojęcie i klasyfikacja (konta syntetyczne, analityczne, bilansowe, wynikowe, pozabilansowe). Ewidencja księgowa syntetyczna i analityczna.
  5. Księgi rachunkowe –  rodzaje , zasady prowadzenia  , poprawianie błędów (dziennik, księga główna, księgi pomocnicze, inwentarz ).
  6. Organizacja rachunkowości w jednostce – dokumentacja wewnętrzna , inwentaryzacja.
  7. Bilans – aktywa i pasywa ( struktura i charakterystyka majątku przedsiębiorstwa oraz  źródła jego finansowania).

 

  1. Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne – ujęcie bilansowe i podatkowe .
  1. Zasady obrotu gotówkowego , bezgotówkowego.
  1. Dokumentowanie i ewidencja w walucie polskiej  i w walutach obcych.
  2. Wycena środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych w  ciągu roku i na dzień bilansowy.

 

 

 

  1. Rozrachunki – ujęcie bilansowe i podatkowe.  
  1. Pojęcie i klasyfikacja, zasady, wycena, ewidencja.
  2. Inwentaryzacja rozrachunków.
  3. Rozrachunki z tyt. dostaw i usług (zobowiązania).
  4. Rozrachunki z tytułu sprzedaży towarów i usług (należności).
  5. Zobowiązania i należności w podziale na długoterminowe i krótkoterminowe
  6. Rozrachunki wyrażane w walutach obcych – ustalanie różnic kursowych.
  7. Rozrachunki sporne, wątpliwe.
  8. Odpisy aktualizujące należności.
  9. Rozrachunki publicznoprawne – charakterystyka i ewidencja.
  10. Ewidencja rozrachunków z pracownikami w tym z tytułu wynagrodzeń - listy płac rozliczenia z US i ZUS, delegacje służbowe krajowe i zagraniczne.

 

  1. Obrót materiałami , towarami – ujęcie bilansowe i podatkowe.  
  1. Rozliczenie zakupu towarów i materiałów.
  2. Ewidencja materiałów, towarów, półfabrykatów, wyrobów gotowych.
  3. Wycena w trakcie roku i na dzień bilansowy.
  4. Odchylenia od cen ewidencyjnych  oraz ich rozliczenie.
  5. Ewidencja braków i reklamacji.

 

  1. Rzeczowe aktywa trwałe oraz wartości niematerialne i prawne  – ujęcie bilansowe i  podatkowe.  
  1. Wycena bieżąca i bilansowa.
  2. Ewidencja środków trwałych  oraz wartości niematerialnych i prawnych.
  3. Amortyzacja bilansowa i podatkowa – różnice.
  4. Środki trwałe w budowie – ich ujęcie  i ujawnienie.

 

  1. Inwestycje – ujęcie bilansowe i podatkowe  
  1. Charakterystyka , ewidencja  i wycena inwestycji.
  2. Inwestycje długoterminowe, krótkoterminowe.

 

  1. Kapitały (fundusze).
  1. Kapitały własne w różnych formach prawnych jednostek gospodarczych.
  2. Ewidencja księgowa kapitałów własnych.

 

  1. Rachunek kosztów – koszty podstawowej działalności operacyjnej
  1. Pojęcie, istota  i klasyfikacja kosztów.
  2. Układ rodzajowy kosztów (4).
  3. Układ według miejsc powstawania kosztów (5).
  4. Ewidencja, rozliczanie  i zamykanie „kręgu” kosztów.
  5. Zmiana stanu produktów.
  6. Rozliczanie międzyokresowe  kosztów.
  7. Kalkulacja kosztów -zasady.

 

  1. Przychody, koszty i ustalanie wyniku finansowego – ujęcie bilansowe i podatkowe 
  1. Przychody z podstawowej działalności operacyjnej.
  2. Przychody i koszty pozostałej działalności operacyjnej.
  3. Przychody i koszty finansowe.
  4. Zyski i straty nadzwyczajne.
  5. Ustalanie wyniku finansowego:
  1. zasady sporządzania rachunku zysków i strat – w wariancie porównawczym i  kalkulacyjnym,
  2. przejście z wyniku finansowego brutto (bilansowego) do wyniku podatkowego (CIT, PIT),
  3.    obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego(podatek dochodowy).

 

 

  1. Sprawozdania finansowe. 
  1. Istota i zakres sprawozdania finansowego .
  2. Sporządzanie:
  1. bilansu,
  2. rachunku zysków i strat,
  3.   informacji dodatkowej.

 

BLOK II

PODATKI – 20 GODZ.

 

  1. Podatek dochodowy od osób fizycznych.
  1. Podmiot.
  2. Przedmiot opodatkowania.
  3. Zeznanie roczne.
  4. Obowiązki podatnika i płatnika.
  5. Obowiązujące deklaracje.
  6. Inne rozrachunki z pracownikami (zaliczki, delegacje ryczałty).

 

  1. Podatek dochodowy od osób prawnych :
  1. Podmiot.
  2. Przedmiot opodatkowani.
  3. Zeznanie roczne.
  4. Obowiązki podatnika i płatnika.
  5. Obowiązujące deklaracje.

 

  1. Podatek od towarów i usług.
  1. Podmiot.
  2. Przedmiot opodatkowania.
  3. Stawki podatkowe.
  4. Zwolnienia.
  5. Deklaracje.
  6. Rozliczenie podatku VAT należnego i naliczonego – ewidencja.

 

BLOK III

PRAWO – 12 GODZ.

 

  1. Ustawa o swobodzie działalności gospodarczej – najważniejsze informacje dotyczące działalności gospodarczej.
  2. Kodeks cywilny – zasady zawierania umów w obrocie gospodarczym.
  3. Kodeks spółek handlowych – charakterystyka podmiotów gospodarczych.
  4. Kodeks pracy  - najważniejsze informacje dotyczące obowiązków pracodawcy i pracownika.

 

 

2 GODZ.

 

EGZAMIN

 

WARUNKI ORGANIZACYJNE
KOSZT UCZESTNICTWA

  • 1 osoby -  1890 zł brutto
  • 2 osób z jednej firmy -  1850 zł/os brutto

Uwaga! Przy zgłoszeniach na 14 dni przed rozpoczęciem kursdu obowiązuje cena promocyjna - 900 zł brutto/os.!

Cena obejmuje:

koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych. Nie obejmuje pełnego wyżywienia i noclegów. Ewentualne noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

TERMIN
Zajęcia odbywać się będą w centrum Warszawy w godzinach:   9.00 -16.00
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu kursu w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
 
KONTAKT
Zgłoszenie uczestnictwa i szczegółowe  informacje:
Olga Łukaszewska
tel. (22) 464 97 09
fax (22) 46-49-752
e-mail: olga.lukaszewska@irip.pl

DANE DO PRZELEWU
Płatności należy dokonać najpóźniej 10 dni roboczych przed rozpoczęciem kursu po otrzymaniu potwierdzenia na wskazane konto Instytutu.
Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę kursu oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę kursu, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 10 dni roboczych przed terminem spotkania.
Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.

<<< powrót