Przygotowanie urządzeń księgowych w JSFP do prawidłowego zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2020 rok przy aktualnych obostrzeniach w związku z koronawirusem
Termin: 24.11.2020 r. / Miejsce: online
Czas szkolenia: 9.00 - 13.30
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie procedur związanych z księgowym zamknięciem roku 2020 w zakresie:
- harmonogramu czynności dotyczących zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2020 rok, niezbędnych do sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego
- inwentaryzacji rocznej - jej roli w związku z zamknięciem roku - prawidłowego jej przeprowadzenia i rozliczenia inwentaryzacji zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o rachunkowości
- prawidłowego ustalenia wyniku finansowego
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do skarbników, księgowych oraz pracowników służb finansowych jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek organizacyjnych (jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych) oraz samorządowych instytucji kultury i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej a także księgowych oraz pracowników służb finansowych administracji rządowej i podległych jej jednostek.
PROGRAM SZKOLENIA
BLOK I
I. Podstawowe czynności dotyczące zamknięcia ksiąg rachunkowych za 2020 rok - niezbędne do
sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego:
1.Ustalenie terminu wpływu dokumentacji finansowej do jednostki oraz terminu rocznych sprawozdań:
budżetowych i finansowych.
a) zaksięgowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych, jakie miały miejsce w danym roku
b) monitorowanie realizacji zobowiązań na przełomie roku budżetowego
2.Prawidłowe rozliczenie udzielonych i otrzymanych dotacji.
3.Dokonanie ewentualnej korekty odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
4.Przeanalizowanie i zaksięgowanie ewentualnych kosztów i zobowiązań na przełomie roku
budżetowego.
5. Rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom.
6. Dokonanie księgowań, które - zgodnie z przepisami szczególnymi - podlegają wykonaniu na koniec
roku budżetowego w odniesieniu do:
a) ewidencji oraz weryfikacji należności i zobowiązań
b) odsetek za zwłokę
c) odpisów aktualizujących wartości należności
d) zaangażowania wydatków itp.
BLOK II
II. Inwentaryzacja roczna - cel i jej rola w związku z zamknięciem roku:
1. Funkcje i cele inwentaryzacji, inwentaryzacja jako element rachunkowości jednostki.
2. Inwentaryzacja drogą spisu z natury - jak ją prawidłowo przeprowadzić w obecnej sytuacji ?
a) prace organizacyjne przed spisem
b) zespoły spisowe - zadania i odpowiedzialność
c) spis majątku oznaczonymi kodami kreskowymi
d) rozliczenie spisu z natury
3. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald.
4. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji aktywów i pasywów.
5. Prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji i ustalenie ewentualnych różnic (opracowanie prawidłowej dokumentacji poinwentaryzacyjnej oraz ujęcie róznic inwentaryzacyjnych w księgach jednostkowych).
BLOK III
III. Przeksięgowania roczne i prawidłowe ustalenie wyniku finansowego:
1. Sporządzenie zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych, które
stanowią podstawę prawidłowego sporządzenia rocznego sprawozdania finansowego.
2. Zweryfikowanie, czy saldo konta 860 dotyczące wyniku finansowego roku ubiegłego zostało
przeksięgowane na konto 800 „Fundusz jednostki”.
3. Wydrukowanie ksiąg rachunkowych lub przeniesienie ich treści na inny komputerowy nośnik
danych w następującym zakresie:
a) dzienniki za rok obrotowy
b) księga główna za rok obrotowy
c) księgi pomocnicze (np. środki trwałe, rozrachunki, rzeczowe składniki obrotowe itp.)
d) zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej na koniec roku obrotowego
e) zestawienie sald kont ksiąg pomocniczych na koniec roku obrotowego
IV. Dyskusja, wolne wnioski i zapytania.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu on-line:
jednej osoby 390zł netto + 23% VAT
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia.
Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Płatności: należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia - na wskazany na potwierdzeniu numer konta.
Warunki rezygnacji: rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Po tym terminie rezygnacja wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia w 100 %.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Zgłoszenie powinna zawierać: temat szkolenia, datę szkolenia, imię i nazwisko uczestnika, dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.
Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Aneta Mielecka
tel. (22) 46-49-718
fax (22) 46-49-752