Środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne w projektach unijnych
- amortyzacja a podatek dochodowy,
- środki trwałe w leasingu,
- środki trwałe a WNiP w kontekście podatku VAT
Termin: 10.12.2018 r. / Miejsce: Warszawa
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest omówienie najistotniejszych zagadnień związanych z majątkiem trwałym oraz wartościami niematerialnymi i prawnymi w projektach unijnych tj.:
- zasad i metod amortyzacji,
- amortyzacji a podatku dochodowego,
- środków trwałych w leasingu,
- użyczenia, nieodpłatnego nabycia oraz częściowo odpłatnego nabycia majątku trwałego,
- środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych w kontekście podatku VAT,
- interpretacji organów podatkowych oraz orzeczenia sądów administracyjnych.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do skarbników, głównych księgowych oraz pracowników służb finansowo-księgowych, kierowników projektów unijnych, specjalistów ds. rozliczania projektów unijnych, audytorów wewnętrznych i kontrolerów, wszystkich jednostek sektora finansów publicznych i innych zainteresowanych tematem.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Charakterystyka środków trwałych:
- środki trwałe – definicja bilansowa, w oparciu o ustawę o rachunkowości oraz przepisy międzynarodowe,
- środki trwałe – definicja podatkowa, w oparciu o ustawę PIT oraz CIT.
2. Charakterystyka wartości niematerialnych i prawnych:
- wartości niematerialnych i prawne– definicja bilansowa, w oparciu o ustawę
o rachunkowości oraz przepisy międzynarodowe,
- wartości niematerialnych i prawne – definicja podatkowa, w oparciu o ustawę PIT oraz CIT.
3. Rodzaje środków trwałych i ich amortyzacja:
- podział środków trwałych,
- klasyfikacja środków trwałych,
- rodzaje amortyzacji – liniowa degresywna, i inne przypadki przewidziane ustawą podatkową.
4. Wartość początkowa:
- ustalanie wartości początkowej,
- cena nabycia i cena zakupu,
- ustalenie kosztu wytworzenia środka trwałego wybudowanego we własnym zakresie,
- rozliczanie kosztów wspólnych budowy środka trwałego.
5. Zasady i metody amortyzacji:
- zasady amortyzacji bilansowej i rachunkowej,
- amortyzacja metodą: liniową i degresywną, podwyższonych stawek przy użyciu współczynników, stawek indywidualnie ustalonych, jednorazowego odpisu.
6. Amortyzacja a podatek dochodowy:
- amortyzacja w ujęciu ustawy PIT i CIT.
7. Amortyzacja budynków, budowli i lokali:
- definicja budynku, budowli i lokal,
- zasady amortyzacji.
8. Remont, modernizacja, ulepszenie środków trwałych – problemy praktyczne:
- ulepszenia i remonty -przykłady i ćwiczenia.
9. Środki trwałe w leasingu:
- leasing operacyjny , finansowy, zwrotny i inne mieszane.
10. Straty w majątku trwałym:
- straty w ujęciu bilansowym z przykładami księgowań oraz ujęcie podatkowe (wraz
z odszkodowaniem).
11. Użyczenie, nieodpłatne nabycie oraz częściowo odpłatne nabycie majątku trwałego:
- definicje i przykłady praktyczne.
12. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne w kontekście podatku VAT:
- podatek naliczony i jego odzyskiwanie w przypadku przedsiębiorstwa prowadzącego działalność opodatkowaną, zwolnioną, mieszana oraz
w rozliczeniach tzw. Pre-proporcji.
13. Interpretacje organów podatkowych oraz orzeczenia sądów administracyjnych związane
z omawianą tematyką.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum Warszawy w godzinach: 10:00 – 15:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Aleksandra Szmater
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: aleksandra.szmater@irip.pl
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie uczestnictwa na szkolenie (do pobrania)
Oświadczenie VAT (do pobrania)