System doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1 stycznia 2025 r.

- nowe zasady doręczeń,
- okres przejściowy w doręczeniach elektronicznych,
- konsekwencje dla postępowań administracyjnych.

Termin:            07.02.2025r. - online
Czas trwania: 09:00 - 14:00


CEL SZKOLENIA:
Szkolenie ma na celu przedstawienie założeń nowego systemu doręczeń elektronicznych, który docelowo ma zastąpić doręczenia za pośrednictwem systemu e-PUAP. Omówione zostaną podstawy prawne ale też praktyczny aspekt inicjowania usług.

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników administracji publicznej w praktyce stosujących rozwiązania omawianej ustawy, w tym szczególnie: kierowników jednostek, dyrektorów generalnych, dyrektorów, naczelników, pracowników departamentów i wydziałów organizacyjno–prawnych, sekretarzy, kanclerzy oraz innych pracowników upoważnionych do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, koordynatorów czynności kancelaryjnych.

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1.01.2025 r. do 31.12 .2025 r. - okres przejściowy i jego konsekwencje dla doręczeń w postępowaniach administracyjnych, formalnoprawna
    i materialnoprawna równorzędność form doręczeń, przypomnienie zasad doręczeń tradycyjnych, elektronicznych realizowanych za pośrednictwem ePUAP jako punkt odniesienia do nowego systemu doręczeń elektronicznych.
  2. Na czym polega system doręczeń elektronicznych, jakie oferuje usługi, jaki jest harmonogram wejścia poszczególnych podmiotów do systemu doręczeń elektronicznych.
  3. Czy konieczne jest posiadanie EZD przy doręczeniach elektronicznych, czy EZD jest obowiązkowe a jeśli tak od kiedy, korzystanie z doręczeń elektronicznych przez EZD a aplikacja e-doręczenia.
  4. Jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe (eIDAS; Ustawa o doręczeniach elektronicznych, KPA itp.).
  5. Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy, podmioty publiczne i niepubliczne.
  6. Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych, jakie kompetencje ma podmiot publiczny w zakresie określenia momentu wejścia do systemu do ręczeń elektronicznych
    i korzystania z jego możliwości.
  7. Jakie usługi wchodzą do systemu.
  8. Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych, skrzynkę do doręczeń elektronicznych, postępowanie w wypadku odrzucenia wniosku.
  9. Baza adresów elektronicznych.
  10. Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych?
  11. Administrator skrzynki doręczeń- kto to jest i jakie ma uprawnienia i obowiązki.
  12. Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie są jej parametry, dostępność i pojemność), jak postępować, kiedy jednostka już posiada aktywną/nieaktywną skrzynkę doręczeń elektronicznych, prezentacja obsługi skrzynki doręczeń elektronicznych.
  13. Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne (dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe (czy właściciel skrzynki doręczeń elektronicznych i powiązanego z nią adresu ma je na zawsze), obowiązki informacyjne.
  14. Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych?
  15. Bezpieczeństwo doręczeń elektronicznych, e-Doręczenia a ochrona danych osobowych.
  16. Szczegółowe omówienie usługi PURDE: jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, jak powinna być podpisana wiadomość i załączona do niej decyzja administracyjna, jaki jest moment doręczenia, jakie są dowody generowane w ramach PURDE, w jakim momencie generowane są dowody
    i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, jak długo są przechowywane dowody
    w ramach usługi i gdzie, jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane
    w momencie wystawienia poszczególnych dowodów czy dowody mogą być osobno archiwizowane, kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana.
  17. Szczegółowe omówienie usługi PUH: jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, jak powinna być sporządzone pismo będące przesyłką – wymagania wynikające z UDE, Rozporządzenia wykonawczego i Regulaminu usługi P.P.SA, jaki jest moment doręczenia, jakie są dowody generowane w ramach PUH, w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie, czy dowody mogą być osobno archiwizowane, jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów, kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana .
  18. Zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi. „KURDE”.
  19. Zasady doręczania korespondencji pełnomocnikom procesowym.
  20. Cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne (regulacje prawne, jak naliczana jest opłata przez OW.
  21. Niewykonanie i nieprawidłowe wykonanie usługi – postępowanie reklamacyjne.


WARUNKI UCZESTNICTWA

Cena:

♦ jedna osoba           - 440,00 zł netto + 23% VAT,
♦ dwie i więcej osób - 400,00 zł netto/os. + 23% VAT.

Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa online (MS Teams), materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział w szkolenia w wersji elektronicznej (PDF).
Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.

Przesłanie/przekazanie/udostępnienie linku do szkolenia online osobom nieupoważnionym (nieujętym w zgłoszeniu) nie zwalnia z obowiązku dokonania płatności przez osobę/podmiot zgłaszający.

Osoba do kontaktu:

Robert Witkiewicz
robert.witkiewicz@irip.pl
tel. 22 464 97 18

Dane do przelewu

Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.

Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.

 

 Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)

             Oświadczenie VAT (do pobrania)