System doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1 stycznia 2025 r.
- nowe zasady doręczeń,
- okres przejściowy w doręczeniach elektronicznych,
- konsekwencje dla postępowań administracyjnych.
Termin: 07.02.2025r. - online
Czas trwania: 09:00 - 14:00
CEL SZKOLENIA:
Szkolenie ma na celu przedstawienie założeń nowego systemu doręczeń elektronicznych, który docelowo ma zastąpić doręczenia za pośrednictwem systemu e-PUAP. Omówione zostaną podstawy prawne ale też praktyczny aspekt inicjowania usług.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników administracji publicznej w praktyce stosujących rozwiązania omawianej ustawy, w tym szczególnie: kierowników jednostek, dyrektorów generalnych, dyrektorów, naczelników, pracowników departamentów i wydziałów organizacyjno–prawnych, sekretarzy, kanclerzy oraz innych pracowników upoważnionych do wydawania decyzji w formie dokumentu elektronicznego, koordynatorów czynności kancelaryjnych.
PROGRAM SZKOLENIA:
- Nowe zasady doręczeń – system doręczeń elektronicznych obowiązujący od 1.01.2025 r. do 31.12 .2025 r. - okres przejściowy i jego konsekwencje dla doręczeń w postępowaniach administracyjnych, formalnoprawna
i materialnoprawna równorzędność form doręczeń, przypomnienie zasad doręczeń tradycyjnych, elektronicznych realizowanych za pośrednictwem ePUAP jako punkt odniesienia do nowego systemu doręczeń elektronicznych. - Na czym polega system doręczeń elektronicznych, jakie oferuje usługi, jaki jest harmonogram wejścia poszczególnych podmiotów do systemu doręczeń elektronicznych.
- Czy konieczne jest posiadanie EZD przy doręczeniach elektronicznych, czy EZD jest obowiązkowe a jeśli tak od kiedy, korzystanie z doręczeń elektronicznych przez EZD a aplikacja e-doręczenia.
- Jakie są podstawy prawne systemu doręczeń elektronicznych, przepisy przejściowe (eIDAS; Ustawa o doręczeniach elektronicznych, KPA itp.).
- Kto ma obowiązek partycypacji w systemie doręczeń elektronicznych i od kiedy, podmioty publiczne i niepubliczne.
- Jakie sprawy zostały wyłączone z systemu doręczeń elektronicznych, jakie kompetencje ma podmiot publiczny w zakresie określenia momentu wejścia do systemu do ręczeń elektronicznych
i korzystania z jego możliwości. - Jakie usługi wchodzą do systemu.
- Jak założyć adres do doręczeń elektronicznych, skrzynkę do doręczeń elektronicznych, postępowanie w wypadku odrzucenia wniosku.
- Baza adresów elektronicznych.
- Jak aktywować adres do doręczeń elektronicznych?
- Administrator skrzynki doręczeń- kto to jest i jakie ma uprawnienia i obowiązki.
- Jak pozyskać skrzynkę do doręczeń elektronicznych (jaki podmiot ją oferuje, jakie są jej parametry, dostępność i pojemność), jak postępować, kiedy jednostka już posiada aktywną/nieaktywną skrzynkę doręczeń elektronicznych, prezentacja obsługi skrzynki doręczeń elektronicznych.
- Konsekwencje wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych – formalne (wybór drogi doręczeń wszelkiej korespondencji, hierarchizacja sposobów doręczeń), materialne (dowód w postępowaniach administracyjnych, sądowych), czasowe (czy właściciel skrzynki doręczeń elektronicznych i powiązanego z nią adresu ma je na zawsze), obowiązki informacyjne.
- Ile można mieć adresów do doręczeń elektronicznych?
- Bezpieczeństwo doręczeń elektronicznych, e-Doręczenia a ochrona danych osobowych.
- Szczegółowe omówienie usługi PURDE: jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, jak powinna być podpisana wiadomość i załączona do niej decyzja administracyjna, jaki jest moment doręczenia, jakie są dowody generowane w ramach PURDE, w jakim momencie generowane są dowody
i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, jak długo są przechowywane dowody
w ramach usługi i gdzie, jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane
w momencie wystawienia poszczególnych dowodów czy dowody mogą być osobno archiwizowane, kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana. - Szczegółowe omówienie usługi PUH: jak wysłać wiadomość zwykłą, masową, jak ją skompilować, jaką wielkość może mieć przesyłka w zależności od jej rodzaju, jak powinna być sporządzone pismo będące przesyłką – wymagania wynikające z UDE, Rozporządzenia wykonawczego i Regulaminu usługi P.P.SA, jaki jest moment doręczenia, jakie są dowody generowane w ramach PUH, w jakim momencie generowane są dowody i jakie są ich skutki dla postępowań administracyjnych, jak długo są przechowywane dowody w ramach usługi i gdzie, czy dowody mogą być osobno archiwizowane, jakie skutki dla postępowań administracyjnych są generowane w momencie wystawienia poszczególnych dowodów, kto ma kompetencje do wysyłania wiadomości i z czego wynikają te uprawnienia, kiedy usługa jest niewykonana lub nienależycie wykonana .
- Zasady wykorzystywania kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego do wymiany korespondencji z podmiotami publicznymi. „KURDE”.
- Zasady doręczania korespondencji pełnomocnikom procesowym.
- Cennik usług – dla jakich podmiotów i kiedy usługi są bezpłatne (regulacje prawne, jak naliczana jest opłata przez OW.
- Niewykonanie i nieprawidłowe wykonanie usługi – postępowanie reklamacyjne.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Cena:
♦ jedna osoba - 440,00 zł netto + 23% VAT,
♦ dwie i więcej osób - 400,00 zł netto/os. + 23% VAT.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa online (MS Teams), materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział w szkolenia w wersji elektronicznej (PDF).
Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.
Przesłanie/przekazanie/udostępnienie linku do szkolenia online osobom nieupoważnionym (nieujętym w zgłoszeniu) nie zwalnia z obowiązku dokonania płatności przez osobę/podmiot zgłaszający.
Osoba do kontaktu:
Robert Witkiewicz
robert.witkiewicz@irip.pl
tel. 22 464 97 18
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.
Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)