Bilans zamknięcia w jsfp za 2019 rok - sposób i zasady prawidłowego przygotowania urządzeń księgowych do sporządzenia sprawozdania finansowego

 

 

Termin: 31.01.2020 r. / Miejsce: Warszawa

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie procedur związanych z księgowym zamknięciem roku 2019 w zakresie:

  • czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego
  • inwentaryzacja roczna
  • przeksięgowania roczne i prawidłowe ustalenie wyniku finansowego
  • praktyczne omówienie  zasad prezentowania danych w poszczególnych pozycjach  Bilansu  Zamknięcia oraz w załącznikach

GRUPA DOCELOWA

Szkolenie adresowane jest do skarbników, księgowych oraz pracowników służb finansowych jednostek samorządu terytorialnego i samorządowych jednostek organizacyjnych (jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych) oraz samorządowych instytucji kultury i samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej a także księgowych oraz pracowników służb finansowych administracji rządowej i podległych jej jednostek.

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego:  

   1. Ustalenie terminu wpływu dokumentacji finansowej do jednostki  oraz terminu rocznych  sprawozdań: budżetowych i finansowych.

a)zaksięgowanie wszystkich zdarzeń gospodarczych, jakie miały miejsce w danym roku

          b) monitorowanie realizacji zobowiązań na przełomie roku budżetowego,
2. Rozliczenie udzielonych i otrzymanych dotacji.
3. Korekta odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
4. Koszty  i zobowiązania na przełomie roku budżetowego.
5. Rozliczenie zaliczek udzielonych pracownikom.
6. Dokonanie księgowań, które – zgodnie z przepisami szczególnymi – podlegają wykonaniu na     koniec roku budżetowego w odniesieniu do:

a) ewidencji oraz weryfikacji należności i zobowiązań,
b) odsetek  za zwłokę,
c) odpisów aktualizujących  wartości  należności,
d) zaangażowania wydatków itp.

II. Inwentaryzacja roczna – cel i jej rola w  związku z zamknięciem roku:

1. Funkcje i cele inwentaryzacji, inwentaryzacja jako element rachunkowości jednostki

2. Metody( rodzaje, sposoby)przeprowadzania inwentaryzacji wg uor

    3.  Inwentaryzacja drogą spisu z natury:

a) prace organizacyjne przed spisem,

b) zespoły spisowe – zadania i odpowiedzialność,

c) spis majątku  oznaczonymi kodami kreskowymi,

          d) rozliczenie spisu z natury.    

              4. Inwentaryzacja drogą potwierdzenia sald.

              5. Inwentaryzacja w drodze weryfikacji aktywów i pasywów

              6 Prawidłowe .rozliczenie inwentaryzacji i ustalenie ewentualnych różnic. 

            a)  opracowanie  prawidłowej  dokumentacji poinwentaryzacyjnej 

            b)  ujęcie różnic inwentaryzacyjnych w księgach jednostki

III. Przeksięgowania roczne i prawidłowe ustalenie wyniku finansowego:

1. Sporządzenie  zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej oraz sald kont ksiąg pomocniczych, które stanowią  podstawę   prawidłowego sporządza rocznego  sprawozdania finansowego.

 

IV. Praktyczne omówienie  zasad prezentowania danych w poszczególnych pozycjach  Bilansu  Zamknięcia oraz w załącznikach :

1.W zestawieniu zmian w funduszu jednostki,
2. W  rachunku strat i zysków,
3. W dodatkowych informacjach i objaśnieniach do B.Z.

V. Dyskusja wolne wnioski i zapytania.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT

Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 9:00 – 14:30.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)

Oświadczenie VAT (do pobrania)