Zasady sporządzania sprawozdania finansowego w jsfp ze szczególnym uwzględnieniem informacji dodatkowej
- wzór załącznika nr 12 „Informacja dodatkowa” i jego rola,
- zadania własne a zadania zlecone i zasady prezentacji przychodów i kosztów,
- zakres uregulowań wewnętrznych ujednolicających wzory tabel i zestawień dla jednostek składających „Informację dodatkową”
Termin: 28.02.2019 r. / Miejsce: Warszawa
Na szkoleniu szczegółowo omówione zostaną poniższe zagadnienia:
- specyfika jednostek nadrzędnych oraz jednostek podległych i nadzorowanych jako dysponentów II i III stopnia,
- zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące na dzień 31 grudnia 2018 roku,
- zakres danych wykazywanych w załączniku nr 12 „Informacja dodatkowa” i ich powiązanie,
- zadania własne a zadania zlecone i zasady prezentacji przychodów i kosztów,
- zakres uregulowań wewnętrznych ujednolicających wzory tabel i zestawień dla jednostek składających „Informację dodatkową” oraz rozszerzenia zakresu informacji wynikające ze specyfiki jednostki.
- Zasady sporządzania sprawozdania finansowego dla państwowych jednostek budżetowych
- specyfika jednostek nadrzędnych oraz jednostek podległych i nadzorowanych jako dysponentów II i III stopnia.
- Zasady sporządzania sprawozdania finansowego dla samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych.
- Zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące na dzień 31 grudnia 2018 roku.
- Wzór załącznika nr 12 „Informacja dodatkowa” i jego rola.
- Ogólne omówienie zakresu danych wykazywanych w załączniku nr 12 „Informacja dodatkowa” i ich powiązanie:
- z bilansem,
- z rachunkiem zysków i strat,
- z zestawieniem zmian funduszu.
- Szczegółowe omówienie wprowadzenia do załącznika nr 12 „Informacja dodatkowa”
- dane jednostki a problem z NIP i REGON samorządowych jednostek budżetowych po centralizacji rozliczeń VAT stosujących w jednej księdze głównej 2 numery NIP,
- omówienie polityki rachunkowości państwowych i samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych,
- metod wyceny aktywów i pasywów, w tym amortyzacji oraz omówienie problemu niezgodności danych w zakresie środków trwałych amortyzowanych jednorazowo ujmowanych na koncie 013 finansowanych z paragrafu 421 wykazywanych w pozycji B.II rachunku zysków i strat.
- Szczegółowe omówienie dodatkowych informacji i objaśnień do załącznika nr 12 „Informacja dodatkowa” wraz z wzorami tabel i zestawień oraz zakresem merytorycznym dla:
- szczegółowego zakresu zmian wartości grup rodzajowych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych dla pozycji 1.1.,
- zasad ustalania aktualnej wartości rynkowej środków trwałych, w tym dóbr kultury dla pozycji 1.2.,
- kwoty dokonanych w trakcie roku obrotowego odpisów aktualizujących wartość aktywów trwałych dla pozycji 1.3.,
- wartości gruntów użytkowanych wieczyście dla pozycji 1.4.,
- wartości nieamortyzowanych lub nieumarzanych przez jednostkę środków trwałych, używanych na podstawie umów najmu, dzierżawy i innych umów dla pozycji 1.5.,
- liczby oraz wartość posiadanych papierów wartościowych, w tym akcji i udziałów oraz dłużnych papierów wartościowych dla pozycji 1.6.,
- danych o odpisach aktualizujących wartość należności dla pozycji 1.7.,
- danych o stanie rezerw według celu ich utworzenia dla pozycji 1.8.,
- podziału zobowiązań długoterminowych dla pozycji 1.9.,
- kwoty zobowiązań w zakresie leasingu dla pozycji 1.10.,
- kwoty zobowiązań w ze wskazaniem charakteru i formy tych zabezpieczeń dla pozycji 1.11.,
- kwoty zobowiązań warunkowych w tym również udzielonych przez jednostkę gwarancji i poręczeń, dla pozycji 1.12.,
- wykazu istotnych pozycji czynnych i biernych rozliczeń międzyokresowych dla pozycji 1.13.,
- łącznej kwoty otrzymanych przez jednostkę gwarancji i poręczeń niewykazanych
w bilansie dla pozycji 1.14., - kwoty wypłaconych środków pieniężnych na świadczenia pracownicze dla pozycji 1.15,
- innych informacji dla pozycji 1.16.,
- wysokości odpisów aktualizujących wartość zapasów dla pozycji 2.1.,
- kosztów wytworzenia środków trwałych w budowie, w tym odsetek oraz różnic kursowych, które powiększyły koszt wytworzenia środków trwałych w budowie
w roku obrotowym dla pozycji 2.2., - kwoty i charakteru poszczególnych pozycji przychodów lub kosztów o nadzwyczajnej wartości lub które wystąpiły incydentalnie dla pozycji 2.3.,
- informacji o kwocie należności z tytułu podatków realizowanych przez organy podatkowe podległe ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych wykazywanych w sprawozdaniu z wykonania planu dochodów budżetowych dla pozycji 2.4.,
- innych informacji dla pozycji 2.5.,
- inne informacje niż wymienione powyżej, jeżeli mogłyby w istotny sposób wpłynąć na ocenę sytuacji majątkowej i finansowej oraz wynik finansowy jednostki dla pozycji 3..
- Zadania własne a zadania zlecone i zasady prezentacji przychodów i kosztów, należności
i zobowiązań związanych z realizacją zadań zlecony realizowanych przez samorządowe jednostki i zakłady budżetowe w „innych informacjach” załącznika nr 12 „Informacja dodatkowa”– nieruchomości Skarbu Państwa, 500plus, świadczeni rodzinne, świadczenia alimentacyjne itp. - Zakres uregulowań wewnętrznych ujednolicających wzory tabel i zestawień dla jednostek składających „Informację dodatkową” oraz rozszerzenia zakresu informacji wynikające ze specyfiki jednostki.
- Przykłady i odpowiedzi na pytania.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
-jednej osoby 490 zł netto +23% VAT
-dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin:
Zajęcia odbywają się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 15:00. O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718, fax (22) 46-49-752 e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Dane do przelewu: Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Pastwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.