Instrukcja kancelaryjna
- prawne regulacje dotyczące postępowania z dokumentacją
- dokumentacja niejawna i kancelaria tajna
- czynności kancelaryjne w systemie (tradycyjnym) papierowym i elektronicznym (EZD)
Termin: 16.12.2019 r. / Miejsce: Warszawa
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z rodzajami dokumentacji oraz prawnymi regulacjami postępowania, które powinny obowiązywać w każdej kancelarii. Uczestnicy dowiedzą się o czynnościach kancelaryjnych w systemie tradycyjnym oraz elektronicznym oraz obiegu dokumentacji w jednostce w czasach RODO, jak również archiwizacja dokumentacji.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do pracowników kancelarii i sekretariatów, działów organizacyjnych, koordynatorów czynności kancelaryjnych, osób odpowiedzialnych za zarządzanie dokumentacją w jednostkach administracji rządowej i samorządowej.
PROGRAM SZKOLENIA\
- Prawne regulacje dotyczące postępowania z dokumentacją,
- Dokumentacja niejawna i kancelaria tajna.
- Organizacja sieci archiwalnej.
- Rodzaje i postać współczesnej dokumentacji.
- Kwalifikacje archiwalne dokumentacji oraz okresy przechowywania najważniejszych akt kat. archiwalnej B.
- Rodzaje dokumentów – ćwiczenia praktyczne
- System kancelaryjny – zasady tworzenia
- Organizacja pracy kancelaryjnej i obieg dokumentacji.
- Wykaz akt
- Dokumentacja tworząca akta spraw i nie tworząca akta spraw
- Znak spraw
- Udział komórek innych niż merytoryczne przy załatwianiu spraw.
- Czynności kancelaryjne w systemie (tradycyjnym) papierowym i elektronicznym (EZD).
- Przyjmowanie, otwieranie, rejestrowanie, kontrola zawartości, umieszczanie identyfikatora, odwzorowywanie cyfrowe i dodawanie metadanych dla przesyłek papierowych.
- Czynności przy wpływach: przekazanych pocztą elektroniczną, elektroniczną skrzynką podawczą (ESP) i na informatycznym nośniku danych załatwianie spraw), projekty pism, akceptacja, wysyłka pism w postaci papierowej i elektronicznej, urzędowe potwierdzenie odbioru (UPO), dokumentacja spraw załatwianych spraw: dekretacja, rejestracja spraw (spis spraw, znak sprawy ustnie, wykluczenie (ograniczenie dokumentów papierowych w obiegu wewnętrznym, dołączanie dokumentów do akt spraw).
- Dokumentacja spraw zakończonych, skąd chronologiczny i skąd informatycznych nośników danych
- Postępowanie z dokumentacją likwidowanych jednostek organizacyjnych. Ustanie działalności podmiotu lub jego reorganizacji a proces archiwizacji dokumentacji bieg dokumentów w dobie RODO.
- Organizacja i zakres działania archiwum zakładowego
- Archiwizowanie dokumentacji, w tym dokumentacji nie aktowej.
- Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej.
- Zadania praktyczne.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 390zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 350 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)
Oświadczenie VAT (do pobrania)