Księgowość projektów UE
- zmiany w Nowej Perspektywie 2014-2020
- środki trwałe w projektach
- archiwizacja dokumentów
Termin: 4.02.2020 r. / Miejsce: Katowice
17.03.2020r. / Miejsce: Warszawa
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy praktycznej oraz doskonalenie umiejętności prawidłowego rozliczania projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych. Szeroko rozbudowane warsztaty praktyczne, na których zostaną poruszone następujące kwestie:
- zasady kwalifikowania kosztów w projekcie,
- analiza postawnych błędów księgowych występujących we wnioskach aplikacyjnych,
- omówienie ewidencji wynagrodzeń w projekcie,
- tworzenie planu kont do projektu
- przykłady fałszowania dokumentów księgowych w projektach unijnych itp.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest skarbników i księgowych, audytorów wewnętrznych i zewnętrznych, kontrolerów finansowych, wszystkich jsfp, realizujących projekty unijne, konsultantów i doradców w zakresie rozliczania i zarzadzania projektami UE.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Cel i podstawa prowadzenia wyodrębnionej księgowości projektu w prawie unijnym i polskim
2. Zmiany w Nowej Perspektywie 2014-2020
3. Rzeczywiste aspekty regulacji wewnętrznych w zakresie rachunkowości w jednostce organizacyjnej w zależności od jej rodzaju:
- polityka rachunkowości (dobre praktyki),
- zakładowy plan kont
- system informatyczny
4. Dostosowanie polityki (zasad) rachunkowości dla celów ewidencji operacji związanych z projektem
5. Sposoby prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej z omówieniem przykładów
6. Sposoby stosowania odpowiedniego kodu księgowego
7. Kwestie szczegółowe związane z wprowadzeniem wyodrębnionej ewidencji lub kodu księgowego
- wydatki poniesione przed podpisaniem umowy o dofinansowanie
- terminy i warunki przeksięgowań – w tym praktyczne przykłady
- ewidencja i rozliczanie wydatków dotyczących dofinansowania do aktywów
- ewidencja zwrotu części lub całości dotacji
- dofinansowanie w sprawozdaniu finansowym
- konsekwencje związane z brakiem prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej
8. Praktyczne wypełnianie obowiązku prowadzenia kontroli wyodrębnionej księgowości jako element kontroli na miejscu realizacji projektu
9. Najczęściej popełniane błędy podczas tworzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej i kodu księgowego
10. Ogólne zasady dokumentowania wydatków oraz ich praktyczne zastosowanie
- Wymagania wynikające z przepisów prawa
- Szczególne wymagania dla dokumentacji projektowej – przykłady
11. Rodzaje dokumentów wymagane dla poszczególnych rodzajów wydatków kwalifikowanych – Omówienie rzeczywistych przypadków dotyczących wynagrodzeń, środków trwałych, podróży służbowych, umów cywilnoprawnych itp.
12. Środki trwałe w projektach – wartość początkowa, ewidencja, trwałość
13. Archiwizacja dokumentów – najlepsze rozwiązania i rzeczywiste przykłady
- terminy archiwizacji wynikające z przepisów prawa a termin wynikający z umowy o dofinansowanie
- sposób archiwizacji (szczególne wymogi w projektach dofinansowanych z dotacji)
14. Case studies – omówienie praktycznych przykładów (np. plany kont, opisywanie dokumentów, metody archiwizacji, zakańczanie projektu, itp.)
15. Dokładne omówienie i rozwiązanie zagadnień zgłoszonych przez uczestników
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 9:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)
Oświadczenie VAT (do pobrania)