Dochody i wydatki jednostek budżetowych – klasyfikacja budżetowa, ewidencja oraz sprawozdawczość budżetowa

Termin 19.05.2022 r. / Miejsce: online

Czas szkolenia: 09:00 - 14:00

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze dochodów i wydatków jednostek budżetowych, ze szczególnym podkreśleniem aspektów praktycznych tj. problemów klasyfikacji budżetowej, sprawozdawczości i ewidencji.

GRUPA DOCELOWA

Szkolenie adresowane jest do kierowników  jednostek i ich zastępców, głównych księgowych i ich zastępców, pracowników  działów księgowości.

Korzyści:

  • uporządkujesz i uzupełnisz wiedzę w zakresie ewidencji dochodów i wydatków jednostki,
  • upewnisz się, czy prawidłowo ujmujesz dochody i wydatki w klasyfikacji budżetowej oraz sprawozdaniach budżetowych

PROGRAM  SZKOLENIA 

Program:

  1. Ewidencja dochodów budżetowych – syntetyczna i analityczna, należności sporne, nadpłaty, przedawnienia.
  2. Najczęstsze problemy paragrafów dochodów m.in.:
  • odsetki 090, 091, 092,
  • różne opłaty i zwroty, odszkodowania 063, 064, 094, 095,
  • związanych z majątkiem 077, 078, 087,
  • wpływy z różnych opłat 069, a 097,
  • kary 057 i 058,
  • zwroty dotacji, płatności 291, 295, 666, 669 itp.
  1. Udzielenie ulg w spłacie należności budżetowych:
    1. umorzenie należności,
    2. odroczenie terminu płatności,
    3. rozłożenie zaległości na raty.
  2. Odsetki od należności.
  3. Rekompensata za koszty dochodzenia należności cywilnoprawnych od przedsiębiorców.
  4. Ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków budżetowych.
  5. Finansowanie inwestycji, zakupów inwestycyjnych, remontów.
  6. Problemy klasyfikacji wydatków m.in.:
  • materiałów 421, a 422, 423, 424, 427, 430, 606,
  • oprogramowania  430, a 421, 443, 424,
  • umów o dzieło, zlecenia 417, a 427, 430, 409,
  • nagród konkursowych 419, a 304
  • opłat za zagospodarowanie odpadów 452, a 430 i 443
  • świadczeń 311, a 302,
  • delegacji krajowych i zagranicznych 441 i 442,
  • ekspertyz 439,
  • tłumaczeń 438,
  • usług między jst 433,
  • energii 426,
  • usług zdrowotnych 428,
  • szkoleń 455, 470, a 430,
  • inwestycji 605 a 606.
  1. Wydatki niewygasające.
  2. Zobowiązania, w tym zobowiązania wymagalne - pojęcie, zasady prowadzenia ewidencji analitycznej. Zaangażowanie.
  3. Powiązanie i rozliczanie dochodów i wydatków z budżetem.
  4. Dochody i wydatki w sprawozdawczości budżetowej – najczęstsze błędy i nieprawidłowości.
  5. Naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie dochodów i wydatków budżetowych.
  6. Pytania.

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa w szkoleniu on-line:

  • jednej osoby 390zł netto + 23% VAT

Cena obejmuje: uczestnictwo w  szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia. Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Płatności: należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia - na wskazany na potwierdzeniu numer konta. 
Warunki rezygnacji: rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Po tym terminie rezygnacja wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia w 100 %.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.  
Zgłoszenie powinno zawierać: temat szkolenia, datę szkolenia, imię i nazwisko uczestnika, dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.    

Zgłoszenie uczestnictwa(karta zgłoszeniowa)
 
Oświadczenie VAT (do pobrania)

 

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Robert Witkiewicz
tel. (22) 46-49-718
fax (22) 46-49-752
e-mail: robert.witkiewicz@irip.pl