Rozliczanie projektów unijnych w praktyce - WARSZTATY
- główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu współfinansowanego ze środków UE
w latach 2014-2020
- wniosek o płatność w perspektywie finansowej 2014-2020
Termin: 22.05.2019 r. / Miejsce: Warszawa
Do szczegółowych celów zajęć zaliczyć można przede wszystkim:
- usprawnienie procesu rozliczeń projektów dofinansowanych z grantów unijnych,
- skrócenie czasu oczekiwania na wypłatę kolejnej transzy przyznanego dofinansowania,
- zmniejszone ryzyko negatywnych wyników kontroli projektu przez Instytucje programowe i aparat skarbowy,
- uniknięcie konieczności zwrotu niepoprawnie wykorzystanych lub nienależnie wypłaconych środków z dotacji,
- podniesienie efektywności zarządzania zespołem / personelem projektu,
- podniesienie potencjału w realizacji kolejnych projektów i zwiększenie możliwości absorpcji dodatkowych środków pomocowych.
- Główne zobowiązania Beneficjenta w kontekście rozliczania projektu współfinansowanego ze środków UE w latach 2014-2020:
- obowiązek realizacji Projektu z należytą starannością zgodnie z Wnioskiem
o dofinansowanie oraz przepisami prawa i procedurami w ramach Programu Operacyjnego, - obowiązek i formy prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej,
- obowiązek i terminy archiwizacji dokumentacji związanej z realizacją projektu,
- zasady opisywania dowodów księgowych,
- obowiązek ujawniania wszystkich dochodów powstałych w związku z realizacją projektu,
- obowiązek i terminy utrzymania trwałości projektu.
- obowiązek realizacji Projektu z należytą starannością zgodnie z Wnioskiem
- Wniosek o płatność w perspektywie finansowej 2014-2020:
- terminy składania Wniosku o płatność,
- rodzaje i funkcje Wniosków o płatność,
- uproszczone formy dokonywania rozliczeń: stawki jednostkowe i metody ryczałtowe,
- podstawowe grupy kosztów kwalifikowanych: koszty bezpośrednie i pośrednie, koszty personelu, środki trwałe, roboty budowlane, promocja projektu,
- prezentacja wniosku o płatność oraz przykładów dokumentów rozliczeniowych,
- załączniki do Wniosku o płatność,
- wykazywanie postępu rzeczowo-finansowego projektu,
- omówienie pól sprawozdawczych we wniosku o płatność,
- typowe błędy w toku procesu rozliczeń.
- Warsztaty - Studium przypadku:
- weryfikacja kwalifikowalności wydatków na podstawie przykładowych dowodów księgowych,
- weryfikacja poprawności dokumentacji rozliczeniowej służącej dokumentowaniu wydatków,
- sporządzanie Wniosku o płatność na podstawie zadań rozliczeniowych,
- ustalanie wysokości kosztów kwalifikowanych, wysokości dofinansowania, kolejnych transz zaliczek i kwot.
- Podsumowanie szkolenia:
- dyskusja końcowa,
- konsultacje indywidualne.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 590 zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 550 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 15:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.