Dochody i wydatki jednostek budżetowych – klasyfikacja budżetowa, ewidencja oraz sprawozdawczość budżetowa
Termin 19.04.2023 r. / Miejsce: online
Czas szkolenia: 09:00 - 14:30
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy uczestników w obszarze dochodów i wydatków jednostek budżetowych, ze szczególnym podkreśleniem aspektów praktycznych tj. problemów klasyfikacji budżetowej, sprawozdawczości i ewidencji.
GRUPA DOCELOWA
kierowników jednostek, skarbników, dyrektorów finansowych, dyrektorów komórek organizacyjno-prawnych, głównych księgowych, księgowych i innych pracowników komórek finansowo – księgowych, pracowników działów rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej, kadr i płac wszystkich jednostek samorządu terytorialnego i podległych jednostek organizacyjnych.
Korzyści:
- uporządkujesz i uzupełnisz wiedzę w zakresie ewidencji dochodów i wydatków jednostki,
- upewnisz się, czy prawidłowo ujmujesz dochody i wydatki w klasyfikacji budżetowej oraz sprawozdaniach budżetowych
PROGRAM SZKOLENIA
Program:
1. Ewidencja dochodów budżetowych – syntetyczna i analityczna, należności
sporne, nadpłaty, przedawnienia.
2. Należności krótko i długoterminowe. Konta 221 i 226.
3. Najczęstsze problemy paragrafów dochodów m.in.:
- odsetki 090, 091, 092,
- różne opłaty i zwroty, odszkodowania 063, 064, 094, 095,
- związanych z majątkiem 077, 078, 087,
- wpływy z różnych opłat 069, a 097,
- kary 057 i 058,
- zwroty dotacji, płatności 291, 295, 666, 669 itp.
4. Zasady i udzielenia ulg w spłacie należności budżetowych:
- umorzenie należności,
- odroczenie terminu płatności,
- rozłożenie zaległości na raty.
5. Należności uboczne:
- odsetki od należności.
- rekompensata za koszty dochodzenia należności cywilnoprawnych od
przedsiębiorców.
6. Ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków budżetowych.
7. Finansowanie inwestycji, zakupów inwestycyjnych, remontów.
8. Problemy klasyfikacji wydatków m.in.:
- materiałów 421, a 422, 423, 424, 427, 430, 606,
- oprogramowania 430, a 421, 443, 424,
- umów o dzieło, zlecenia 417, a 427, 430, 409,
- nagród konkursowych 419, a 304,
- opłat za zagospodarowanie odpadów 452, a 430 i 443,
- świadczeń 311, a 302,
- delegacji krajowych i zagranicznych 441 i 442,
- ekspertyz 439,
- tłumaczeń 438,
- usług między jst 433,
- energii 426,
- usług zdrowotnych 428,
- szkoleń 455, 470, a 430,
- inwestycji 605 a 606,
- wydatki na pomoc Ukrainie.
9. Wydatki niewygasające.
10. Zobowiązania, w tym zobowiązania wymagalne - pojęcie, zasady
prowadzenia ewidencji analitycznej. Zaangażowanie.
11. Powiązanie i rozliczanie dochodów i wydatków z budżetem.
12. Dochody i wydatki w sprawozdawczości budżetowej – najczęstsze błędy i
nieprawidłowości.
13. Naruszenia dyscypliny finansów publicznych w zakresie dochodów i
wydatków budżetowych.
14. Pytania
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa w szkoleniu on-line:
- jednej osoby - 490 zł netto + 23% VAT
- dwóch osób - 450 zł/os. netto + 23% VAT
Cena obejmuje: uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia. Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Płatności: należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia - na wskazany na potwierdzeniu numer konta.
Warunki rezygnacji: rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem szkolenia. Po tym terminie rezygnacja wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów szkolenia w 100 %.Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat szkolenia, datę szkolenia, imię i nazwisko uczestnika, dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.
Zgłoszenie uczestnictwa(karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)
Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Robert Witkiewicz
tel. (22) 508 083 523
e-mail: robert.witkiewicz@irip.pl