Kontrola zamówień publicznych

– regulacje ustawowe,
– współpraca organów kontroli,
– błędy w przebiegu postępowania,
– analiza ustaleń organów kontroli


Termin:           10 stycznia 2025r. - online
Czas trwania: 09:00 - 15:00

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest
przedstawienie regulacji prawnych określających kwestie kontroli na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, wskazanie najczęściej występujących nieprawidłowości w obszarze zamówień publicznych od przygotowania postępowania po realizację zawartej umowy na podstawie wyników kontroli, analiza bieżącego orzecznictwa sądowego związanego z zamówieniami publicznymi, omówienie przesłanek odpowiedzialności na naruszenie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, praktyczne przykłady obrazujące jak zminimalizować ryzyka w obszarze stosowania przepisów dotyczących zamówień publicznych.
Forma szkolenia: wykład, konwersatorium, warsztaty

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie przeznaczone jest dla:
kierownicy, audytorzy wewnętrzni, kontrolerzy, pracownicy komórek organizacyjnych zajmujących się zamówieniami publicznymi, członkowie komisji przetargowych.

RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA

  1. Wstęp do zagadnienia – regulacje prawne związane z wprowadzeniem nowej ustawy Prawo zamówień publicznych.
     
  2. Kontrola zamówień publicznych – regulacje ustawowe, współpraca organów kontroli, analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa
    w ramach udzielania zamówienia.

     
  3. Szacowanie wartości zamówienia – konsekwencje wadliwego oszacowania wartości zamówienia.
     
  4. Opis przedmiotu zamówienia – utrudnienie uczciwej konkurencji, niejednoznaczność, równoważność, przedmiotowe środki dowodowe.
     
  5. Warunki udziału w postępowaniu – powiązanie warunków udziału w postępowaniu
    z przedmiotem zamówienia, podmiotowe środki dowodowe, wykluczenie wykonawcy
    z udziału w postępowaniu.

     
  6. Kryteria oceny ofert – umożliwienie weryfikacji i porównania poziomu oferowanego przedmiotu zamówienia w praktyce.
     
  7. Błędy w przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i ich kwalifikacja.
     
  8. Umowa w sprawie zamówienia publicznego – zmiana umowy, klauzule abuzywne, waloryzacja wynagrodzenia.
     
  9. Odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
     
  10. Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie stosowania  przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – jak unikać błędów?
     
  11. Analiza ustaleń organów kontroli oraz zapadłych orzeczeń sądowych w zakresie zamówień publicznych – praktyczne przykłady związane z właściwą identyfikacją nieprawidłowości.
     
  12. Podsumowanie.


WARUNKI UCZESTNICTWA

Cena:

  • jedna osoba - 490 zł netto + 23% VAT
  • dwie osoby - 450 zł/os + 23% VAT

Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa online (MS Teams), materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział
w szkolenia w wersji elektronicznej (PDF).
Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.

Osoba do kontaktu:
Robert Witkiewicz
robert.witkiewicz@irip.pl
tel. 22 464 97 18

Dane do przelewu

Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wy-stawienia faktury.

Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link
z dostępem do platformy szkoleniowej.

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości
100 % ceny.

Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)

                      Oświadczenie VAT (do pobrania)