Kontrola zamówień publicznych
– regulacje ustawowe,
– współpraca organów kontroli,
– błędy w przebiegu postępowania,
– analiza ustaleń organów kontroli
Termin: 10 stycznia 2025r. - online
Czas trwania: 09:00 - 15:00
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie regulacji prawnych określających kwestie kontroli na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych, wskazanie najczęściej występujących nieprawidłowości w obszarze zamówień publicznych od przygotowania postępowania po realizację zawartej umowy na podstawie wyników kontroli, analiza bieżącego orzecznictwa sądowego związanego z zamówieniami publicznymi, omówienie przesłanek odpowiedzialności na naruszenie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, praktyczne przykłady obrazujące jak zminimalizować ryzyka w obszarze stosowania przepisów dotyczących zamówień publicznych.
Forma szkolenia: wykład, konwersatorium, warsztaty
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie przeznaczone jest dla: kierownicy, audytorzy wewnętrzni, kontrolerzy, pracownicy komórek organizacyjnych zajmujących się zamówieniami publicznymi, członkowie komisji przetargowych.
RAMOWY PROGRAM SZKOLENIA
- Wstęp do zagadnienia – regulacje prawne związane z wprowadzeniem nowej ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Kontrola zamówień publicznych – regulacje ustawowe, współpraca organów kontroli, analiza prawdopodobieństwa naruszenia prawa
w ramach udzielania zamówienia.
- Szacowanie wartości zamówienia – konsekwencje wadliwego oszacowania wartości zamówienia.
- Opis przedmiotu zamówienia – utrudnienie uczciwej konkurencji, niejednoznaczność, równoważność, przedmiotowe środki dowodowe.
- Warunki udziału w postępowaniu – powiązanie warunków udziału w postępowaniu
z przedmiotem zamówienia, podmiotowe środki dowodowe, wykluczenie wykonawcy
z udziału w postępowaniu.
- Kryteria oceny ofert – umożliwienie weryfikacji i porównania poziomu oferowanego przedmiotu zamówienia w praktyce.
- Błędy w przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i ich kwalifikacja.
- Umowa w sprawie zamówienia publicznego – zmiana umowy, klauzule abuzywne, waloryzacja wynagrodzenia.
- Odpowiedzialność za naruszenie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych – jak unikać błędów?
- Analiza ustaleń organów kontroli oraz zapadłych orzeczeń sądowych w zakresie zamówień publicznych – praktyczne przykłady związane z właściwą identyfikacją nieprawidłowości.
- Podsumowanie.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Cena:
- jedna osoba - 490 zł netto + 23% VAT
- dwie osoby - 450 zł/os + 23% VAT
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa online (MS Teams), materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział
w szkolenia w wersji elektronicznej (PDF).
Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania, w przypadku gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie mógł go przeprowadzić.
Osoba do kontaktu:
Robert Witkiewicz
robert.witkiewicz@irip.pl
tel. 22 464 97 18
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wy-stawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link
z dostępem do platformy szkoleniowej.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości
100 % ceny.
Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)