Podatek VAT - zmiany w 2019 r. oraz planowane od 2020 r.

- likwidacja odwrotnego obciążenia
- nowa matryca stawek podatku VAT od 2020 r.
- funkcjonowanie rachunków bankowych – zmiana od września 2019
- zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK

Termin: 5.09.2019r. / Miejsce: Poznań

Termin: 4.10.2019r. / Miejsce: Katowice

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest kompleksowe omówienie zmian w regulacjach podatkowych dotyczących rozliczania podatku VAT w 2019 roku oraz planowanych na rok 2020. Szkolenie ma na celu  przygotowanie uczestników do prawidłowego rozliczania podatku VAT w roku bieżącym i kolejnych. Podczas szkolenia omówione zostaną takie zagadnienia jak:  split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia, zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK, e-paragon i nowa kasa fiskalna – uchwalone zmiany obowiązujące od maja 2019 r., etc.
 
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane do dyrektorów finansowych, głównych księgowych, kierowników działów finansowo- księgowych, pracowników działów podatkowych, przedstawicieli kancelarii prawnych i prawo-podatkowych, biur rachunkowych, kancelarii prawnych i prawo-podatkowych, jak też wszystkich osób zainteresowanych aktualnymi zagadnieniami w ramach zmian w podatku VAT.
 
PROGRAM SZKOLENIA:

1. Projektowane zmiany w zakresie likwidacji odwrotnego obciążenia:
    • zasada „odwrotne obciążenie” – dla kogo obecnie?
    • nowy załącznik nr 14 do Ustawy o VAT – jakie usługi podlegają nowej zasadzie? – problemy interpretacyjne
    • PKWiU a podleganie podatkowi VAT
    • założenia odwrotnego obciążenia dla usług budowlanych i remontowych świadczonych dla Zamawiających, Wykonawców i odbiorców końcowych;
    • wygląd faktury po zmianach;
    • deklaracja VAT-27 do usług rozliczanych na zasadzie odwrotnego obciążenia;
    • odwrotne obciążenie w przypadku innych transakcji, np. sprzedaż złomu, blach, itp.;
    • problemy praktyczne związane ze zmianami zasady: obowiązek podatkowy, usługa według PKWiU a usługa wykonana, zapisy w umowach;
    • propozycja likwidacji odwrotnego obciążenia i wprowadzenia zasady ogólnej wraz z obowiązkowym split paymentem – założenia projektu
2. Funkcjonowanie rachunków bankowych – zmiana od września 2019:
    • podmioty wyrejestrowane, wykreślone, przywrócone wykazywane przez MF;
    • pełne dane kontrahenta: nazwa, adres, rachunek bankowy;
    • zapłata na rachunek bankowy inny niż podany przez MF – wyłączenie z KUP;
    • odpowiedzialność płacącego za zobowiązania sprzedającego;
    • funkcjonowanie rachunków bankowych i nowe obowiązki zgłoszeniowe
3. Split payment jako obowiązek po likwidacji odwrotnego obciążenia:
    • wpłaty na rachunek VAT sprzedającego przy dedykowanym przelewie kupującego;
    • dysponowanie rachunkiem VAT przez podatnika czy jednak przez urząd skarbowy? - praktyka
    • projektowana możliwość zapłaty z rachunku VAT innych podatków i ZUS – czy na pewno?;
    • wniosek o zwrot z rachunku VAT tylko do urzędu skarbowego;
    • zapłaty z rachunku VAT faktur zakupowych – skutki praktyczne.
    • przelew zwykły – brutto na rachunek bieżący, czy możliwe?;
    • dedykowany przelew bankowy;
    • zapłata za kilka faktur – czy możliwa przy dedykowanym przelewie bankowym?
    • płatność gotówką;
    • zapłata za pomocą karty płatniczej oraz inne formy płatności a split payment;
    • pomyłkowa wpłata kwoty netto na Rachunek VAT a podatku VAT na konto bieżące – co dalej?
    • funkcjonowanie księgowań automatycznych wpłat na rachunek bankowy a split payment;
    • rozliczanie rozrachunków po wprowadzeniu podzielonej płatności.
4. E-paragon i nowa kasa fiskalna – uchwalone zmiany obowiązujące od maja 2019 r.:
    • zwolnienie z posiadania kasy fiskalnej do końca 2019 r. – co uległo zmianie?;
    • przepisy przejściowe dotyczące wdrażania kas fiskalnych – kiedy dla usług budowlanych, najmu i innych usług;
    • kasa fiskalna – kiedy zwolnienie a kiedy wyłączenie ze zwolnienia?
    • E-paragon – zasady wystawiania i wysyłania;
    • sposoby wysyłki e-paragonu;
    • zmiany w zakresie obowiązków związanych z kasami fiskalnymi: zgłaszanie, serwisowanie, itp.
    • sankcje za brak e-paragonów.
5. Faktura elektroniczna przy zamówieniach publicznych – zmiana od 18 kwietnia 2019 r. a praktyczne stosowanie nowych zasad:
    • pojęcie e-faktury wynikające z nowej ustawy;
    • obowiązki dla zamawiających;
    • uprawnienia dla wykonawców;
    • struktura efaktury podana przez Ministra cyfryzacji;
    • zasady funkcjonowania nowej platformy związanej z efakturami;
    • problemy techniczne efaktur;
    • inne sposoby wysyłania faktur – czy znikają?
6. Nowa matryca stawek podatku VAT od 2020 r.:
    • stawka podstawowa 23% jako zasada;
    • zmiany w zakresie katalogu usług i towarów funkcjonujących z obniżonymi stawkami VAT;
    • poszczególne rodzaje transakcji a stawka podatku VAT;
    • co zostaje podniesione do stawki podstawowej;
    • co zostaje obniżone?
    • przepisy przejściowe obowiązujące przy wdrażaniu matrycy.
7. Zmiany w zakresie rozliczania deklaracji i JPK:
    • likwidacja niektórych deklaracji VAT;
    • jakie deklaracje zostają?
    • nowy JPK_VDEK – zasady wypełniania;
    • przepisy przejściowe – równoległa możliwość stosowania nowych i starych zasad.
8. Pytania i odpowiedzi – dyskusja uczestników.

 

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
  • jednej osoby -  590 zł netto + 23 % VAT
  •  dwóch osób z jednej firmy - 550 zł/os netto + 23 % VAT

UWAGA OFERTA FIRST MINUTE!

  • Przy zgłoszeniach na 14 dni przed szkoleniem obowiązuje cena promocyjna – 490 zł/os netto + 23 % VAT*

*podane rabaty nie sumują się

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Olga Łukaszewska
tel. (22) 46-49-709;
fax (22) 46-49-752
e-mail: olga.lukaszewska@irip.pl

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.