Zamknięcie roku w domu maklerskim – aspekty bilansowe i podatkowe

Termin: 16-17.12.2019r. / Miejsce: Warszawa

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest jest przygotowanie do bilansowo-podatkowego zamknięcia roku 2019 w domach maklerskich. W trakcie szkolenie szczegółowo omówione zostaną takie zagadnienia, jak inwentaryzacja, przygotowywanie sprawozdań finansowych, raportów na temat adekwatności kapitałowej, podatek od dochodu z odpłatnego zbycia instrumentów finansowych, raport nt. adekwatności kapitałowej, etc
 
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane do członków zarządów ds. finansowych, dyrektorów finansowych, głównych księgowych w domach maklerskich, biegłych rewidentów oraz wszystkich innych osób zainteresowanych problematyką bilansowo-księgowym zamknięciem roku w domach maklerskich.
 
PROGRAM SZKOLENIA:
 
Dzień I
  1. Wycena na dzień bilansowy:
  •  instrumenty finansowe (PSR, MSSF – różnice)
  •  podatek odroczony
  • rezerwy
  • wycena pozabilansu
  • inne istotne pozycje
  • pozycje w walutach obcych i różnice kursowe
  1. Zmiany standardów/ zmiany polityki rachunkowości – wpływ na SF
  • zmiany obowiązujących przepisów
  • zmiany dobrowolne jednostki
  1. Inwentaryzacja
  2. Sporządzanie sprawozdań finansowych:
  • PSR – układ SF dla DM
  • MSSF - noty specyficzne dla działalności DM
  • różnice pomiędzy sprawozdaniem PSR i MSR – prezentacja pozycji specyficznych dla DM
  • uwagi i rekomendacje KNF
  • odpowiedzialność za sporządzenie sprawozdań
  • kluczowe terminy
  • podpisywanie i składanie sprawozdań
  • zakres ujawnień wynikający z UoR i KSR
  • ujawnienia obligatoryjne obowiązkowe dla DM
  1. Raport nt. adekwatności kapitałowej:
  • zakres
  • termin i sposób publikacji
  1. Badanie sprawozdania finansowego:
  • zakres badania,
  • obowiązki i odpowiedzialność biegłego rewidenta
  • obowiązki jednostki
  • wpływ zmian ustawy o BR
  1. Zdarzenia po dniu bilansowym, korekty sprawozdań

Raportowanie do KNF

Dzień II

1. Klasyfikacja dochodów, różnice i podobieństwa w opodatkowaniu poszczególnych grup dochodów, rodzaje podatków, paradoksy i sprzeczności.

  • Klasyfikacja wg ustawy PIT
  • podatek liniowy a podatek zryczałtowany w przepisach
  • podstawa opodatkowania na przykładzie wybranych rodzajów dochodów

2. Zwolnienia podatkowe

3. Zryczałtowany podatek dochodowy

  • zasady ogólne
  • pobór przez płatnika a odpowiedzialność podatnika
  • dochody zagraniczne
  • kiedy odliczamy koszty, a kiedy jest to ”zupełnie co innego”?
  • najnowsze modyfikacje w przepisach

4. Podatek od dochodu z odpłatnego zbycia instrumentów finansowych

  • Zasady ogólne
  • co to jest przychód należny?
  • zasada fifo - kontrowersje w zastosowaniu i jej znaczenie praktyczne
  • koszty uzyskania przychodów
  • podatek giełdowy a umowy darowizny i dziedziczenie
  • instrumenty pochodne

5. Informacje podatkowe i obowiązek złożenia deklaracji rocznej

  • PIT-8c - problem dla wystawcy
  • problemy związane ze sporządzaniem zeznań podatkowych
  • opodatkowanie dochodów nierezydentów

6. Możliwości optymalizacji podatkowej i potencjalne zagrożenia dla inwestorów

  • podatek dochodowy a podatek od spadków i darowizn
  • rozliczanie strat i „tarcza podatkowa”
  • odszkodowania
WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa

  • jednej osoby -  990 zł netto + 23 % VAT
  • dwóch osób z jednej firmy - 890 zł/os netto + 23 % VAT

*podane rabaty nie sumują się

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Olga Łukaszewska
tel. (22) 46-49-709;
fax (22) 46-49-752
e-mail: olga.lukaszewska@irip.pl

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.