Zasady tworzenia wewnętrznych procedur związanych z gospodarowaniem majątkiem ruchomym w jednostkach samorządowych z uwzględnieniem najnowszych zmian w przepisach
Termin: 16.10.2023 r.
Czas webinaru: 9:00 – 12:00 / Miejsce: online
CEL WEBINARU
Podczas webinaru uczestnicy zapoznają się z podstawami prawnymi gospodarowania mieniem ruchomym w państwowych lub samorządowych jednostkach budżetowych. Omówione zostaną uregulowania wewnętrzne związane z ujmowaniem mienia ruchomego w ewidencji, a także przykłady dobrych praktyk i wzory dokumentów stosowanych przy tworzeniu i wdrażaniu wewnętrznych procedur związanych z gospodarowaniem majątkiem ruchomym. Szczególna uwaga zostanie skupiona także na temacie odpowiedzialności za majątek trwały w świetle dyscypliny finansów publicznych.
GRUPA DOCELOWA
Webinar jest przeznaczony dla kierowników jednostek, skarbników, głównych księgowych, księgowych i innych pracowników komórek finansowo – księgowych, a także pracowników działów odpowiedzialnych za gospodarowanie majątkiem trwałym oraz przeprowadzanie inwentaryzacji
w jednostkach samorządowych.
PROGRAM
1. Podstawy prawne gospodarowania mieniem ruchomym w państwowych
lub samorządowych jednostkach budżetowych.
2. Uregulowania wewnętrzne związane z ujmowaniem mienia ruchomego
w ewidencji:
• zapisy polityki rachunkowości określające sposób ujęcia mienia ruchomego
w ewidencji jednostki,
• możliwe uproszczenia stosowane w polityce rachunkowości w zakresie mienia ruchomego.
3. Dokumentacja wewnętrzna związana z gospodarowaniem ruchomymi składnikami majątku:
• zarządzenie w sprawie gospodarowania ruchomymi składnikami mienia jakie elementy powinno zawierać,
• wniosek o dokonanie oceny przydatności składników majątku ruchomego,
• protokół przeprowadzonej oceny składników majątku ruchomego,
• protokół zdawczo-odbiorczy przekazania składników majątku ruchomego,
• protokół likwidacyjny.
4. Odpowiedzialność za majątek trwały w świetle dyscypliny finansów publicznych.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt
jednej osoby – 390 zł netto + 23 % VAT
dwóch osób – 350 zł/os netto + 23 % VAT
Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
- koszt uczestnictwa online (MS Teams),
- materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział w webinarze w wersji elektronicznej (PDF).
Termin
Zajęcia odbywać się będą w godzinach 9:00 - 12:00.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Żaneta Szyszka
tel. 22/ 464 97 05
tel. kom. 572 542 049
e-mail: zaneta.szyszka@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.
Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)
Oświadczenie VAT (do pobrania)