Przygotowanie do zamknięcia roku 2018 w jednostce budżetowej Szkolenie wyjazdowe!!!
- harmonogram sporządzania rocznych sprawozdań budżetowych i finansowych
- inwentaryzacja aktywów i pasywów
- ustalenie prawidłowego wyniku finansowego
- najważniejsze modele ewidencyjne obowiązujące w roku 2018 - nowe wzory księgowań
Termin: 4-5.12.2018 / Miejsce: Zakopane
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przypomnienie i uaktualnienie wiedzy w zakresie procedur związanych z księgowym i budżetowym zamknięciem roku 2018, w tym zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji, zasad wyceny aktywów i pasywów oraz weryfikacja prawidłowości księgowań dochodów i wydatków budżetowych, należności budżetowych i odpisów aktualizujących należności, zobowiązań budżetowych, zaangażowania, przychodów i kosztów oraz rozliczeń międzyokresowych, a także zasad ustalania wyniku finansowego i wyniku wykonania budżetu za rok 2018.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do kierowników jednostek, głównych księgowych, skarbników, kwestorów i innych pracowników służb finansowo - księgowych jednostek sektora finansów publicznych.
PROGRAM SZKOLENIA
Przyjazd - 03.12.2018 r.
|
od 16:00
|
Przyjazd i zakwaterowanie uczestników.
|
od 18:00
|
Kolacja.
|
I dzień 04.12.2018r.
|
8:30 – 9:00
|
Rejestracja uczestników.
|
Przerwy kawowe
o godzinie
10:30 i 12:15
|
- Zasady systemowe w zakresie finansów publicznych a obowiązki i odpowiedzialność kierownika jednostki i głównego księgowego za rachunkowość i sprawozdawczość jednostki budżetowej.
- Nadrzędne zasady rachunkowości oraz zasady wyceny aktywów i pasywów obowiązujące w rachunkowości budżetowej w roku 2018.
- Czynności przygotowawcze związane z zakończeniem roku budżetowego:
- ustalenie terminu wpływu dokumentacji finansowej do jednostki,
- ustalenie harmonogramu sporządzania rocznych sprawozdań budżetowych
i finansowych.
- Inwentaryzacja składników aktywów i pasywów jednostki:
- istota i cele inwentaryzacji,
- terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji,
- formy i metody inwentaryzacji,
- etapy inwentaryzacji,
- różnice inwentaryzacyjne i sposób ich ujęcia w księgach rachunkowych,
- wycena aktywów i pasywów na dzień bilansowy,
- odpowiedzialność w zakresie inwentaryzacji.
- Analiza rozwiązań funkcjonujących w praktyce roku 2018:
- weryfikacja księgowania i rozliczenia dochodów i wydatków budżetowych zrealizowanych przez jednostki budżetowe, w tym problem szczególny dotyczący księgowania dochodów i wydatków budżetowych z podatkiem VAT,
- weryfikacja księgowania należności budżetowych podatkowych, należności publicznoprawnych niepodatkowych, należności cywilnoprawnych po zmianach ustawy o finansach publicznych jakie nastąpiły w roku 2018 oraz weryfikacja prawdopodobieństwa ich uzyskania,
- weryfikacja księgowania zobowiązań budżetowych i zaangażowania budżetu,
- weryfikacja księgowania aktywów trwałych i obrotowych oraz typowe nieprawidłowości występujące w jednostkach w zakresie przepisów dotyczących zasad zarządzania mieniem państwowych oraz w zakresie budowy obiektów inwentarzowych i kwot związanych z uproszczeniami dotyczącymi ewidencji środków trwałych,
- weryfikacja księgowania przychodów i kosztów "księgowych" oraz rozliczeń międzyokresowych a typowe nieprawidłowości związane ze zwrotami i refundacjami wydatków.
- Ewidencja składników aktywów i pasywów jednostki na dzień bilansowy - przygotowująca księgi rachunkowe do zamknięcia:
- należności i zobowiązania na koniec roku budżetowego,
- dochody budżetowe i środki pieniężne na koniec okresu budżetowego,
- przychody i koszty na koniec roku budżetowego,
- dotacje i ich rozliczenie,
- rozliczenia międzyokresowe kosztów,
- rozliczenie prowadzonych inwestycji,
- wydatki uznane za niewygasające z końcem roku budżetowego.
|
15:00
|
Obiad w restauracji.
|
Od 16:00
|
Czas wolny. Możliwość skorzystania ze strefy rekreacji (basen, siłownia, sauna fińska, łaźnia turecka, jacuzzi) oraz 15% rabatu na zabiegi SPA dla każdego z uczestników.
|
|
Kolacja
|
II dzień 05.12.2018r.
|
7:00 – 9:00
|
Śniadanie
|
Przerwa kawowa
o godz. 10:30
|
- Dokonanie księgowań, które – zgodnie z przepisami szczególnymi podlegają wykonaniu na koniec roku budżetowego:
- odsetki za zwłokę,
- odpisy aktualizujące wartość należności,
- odpisy z tytułu trwałej utraty wartości,
- zaangażowanie wydatków,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne,
- umorzenie i amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
- Przygotowanie do ustalenia prawidłowego wyniku finansowego jednostki budżetowej za rok 2018 oraz jego powiązanie z wynikiem wykonania budżetu - ustalenie wyniku działalności operacyjnej podstawowej i pozostałej, wyniku działalności finansowej, wyniku finansowego.
- Przygotowanie do sporządzenia rocznej sprawozdawczości finansowe
j za rok 2018 - analiza wzorów sprawozdań i powiązanie danych sprawozdawczych z prawidłowo prowadzoną księgowością budżetową:
- bilans z wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
- bilans jednostki budżetowej, samorządowego zakładu budżetowego,
- rachunek zysków i strat,
- zestawienie zmian w funduszu jednostki,
- informacja dodatkowa.
- Typowe przypadki nierzetelności danych sprawozdawczych jakie mogą wystąpić
w jednostkach budżetowych.
- Najważniejsze modele ewidencyjne obowiązujące w roku 2018 - nowe wzory księgowań.
|
13:00
|
Zakończenie szkolenia oraz obiad w restauracji.
|
Miejsce szkolenia
Zajęcia odbywać się będą w Hotelu CROCUS****
ul. Chałubińskiego 40; 34-500 Zakopane
www.hotelcrocus.pl
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
- jednej osoby 1390 zł netto +23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1300 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT
w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
- zakwaterowanie od dnia 3.12 (od 16:00) do 5.12 (do 11:00),
- nocleg w pokojach dwuosobowych (nocleg w pokoju jednoosobowym za dopłatą w kwocie 150 zł netto),
- wyżywienie od kolacji w dniu 3.12 do obiadu w dniu 5.12,
- materiały szkoleniowe,
- atrakcje towarzyszące (dostęp do strefy rekreacji oraz 15% rabat na zabiegi spa),
- ubezpieczenie NNW.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Aleksandra Szmater
tel. (22) 46-49-718,
fax (22) 46-49-752,
e-mail: aleksandra.szmater@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 10 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 14 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa
w wysokości 100% ceny.
Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)
Oświadczenie VAT (do pobrania)