KURS RACHUNKOWOŚCI BUDŻETOWEJ dla zaawansowanych - 28h
TERMINY SESJI:
- 31.08-01.09.2019r.
- 07-08.09.2019r.
MIEJSCE: Warszawa
CEL KURSU
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom pełnej wiedzy w zakresie rachunkowości jednostek budżetowych, funkcjonujących na poziomie rządowym i samorządowym sektora finansów publicznych z uwzględnieniem zmian wprowadzonych rozporządzeniem ws. Rachunkowości i planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych z września 2017 r. Prowadzący wskaże również najczęściej pojawiające się błędy i nieprawidłowości stwierdzane przez kontrole zewnętrzne w zakresie ewidencji księgowej, inwentaryzacji i sprawozdawczości, skutkujące naruszeniem dyscypliny finansów publicznych.
Kurs obejmuje 28 h zajęć i kończy się wewnętrznym egzaminem. Uczestnicy po ukończeniu kursu otrzymują zaświadczenie na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej na podstawie wpisu do Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych Nr 813K.
GRUPA DOCELOWA
Kurs adresowany jest do osób pracujących w komórkach finansowo-księgowych (dyrektorów, skarbników, głównych księgowych, naczelników, księgowych, specjalistów itd.) a także osób zajmujących się kontrolą wewnętrzną i audytem i kontrolą zarządczą jednostek budżetowych sektora rządowego i samorządowego.
PROGRAM KURSU BLOK I
a) zasady tworzenia, przekształcania i likwidowania, b) ustrój wewnętrzny (brak osobowości prawnej, kierownik jednostki, główny księgowy, audytor wewnętrzny), c) rola i miejscejednostek budżetowych w podsektorze rządowym i samorządowym, d) powiązanie z budżetem – metoda finansowania brutto, plan finansowy jednostki budżetowej.
BLOK II
a) źródła finansowania – środki pochodzące z budżetu ujęte w planie finansowy jednostki budżetowej, sumy na zlecenie, fundusze celowe, b) zasady wyceny i ewidencji – w tym, majątek o wartości do 10.000 i powyżej wartości,
a) występowanie majątku obrotowego rzeczowego, należności i rozliczeń, środków pieniężnych, rozliczeń międzyokresowych w jednostce budżetowej, b) zasady wyceny i ewidencji – w tym, aktualizacja wyceny wartości należności,
BLOK III
a) klasyfikowanie wydatków – klasyfikacja budżetowa, b) wydatek budżetowy a koszt – zasada kasowa i zasada memoriałowa, c) system upoważnień do dokonywania wydatków budżetowych, d) możliwe warianty ponoszenia wydatków budżetowych – realizacja zadań statutowych jednostki siłami własnymi, zleceniem zewnętrznym, powierzeniem realizacji zadania, e) etapy ewidencji kosztów i wydatków w księgach rachunkowych jednostki – plan, zaangażowanie, zobowiązanie, wydatek, f) rozliczanie wydatków budżetowych z budżetem – zasady terminy.
a) klasyfikowanie dochodów – klasyfikacja budżetowa, źródła dochodów, b) dochód budżetowy a przychód– zasada kasowa i zasada memoriałowa, c) uprawnienie do pobierania dochodów budżetowych, d) etapy ewidencji przychodów i dochodów w księgach rachunkowych jednostki e) rozliczanie dochodów budżetowych z budżetem – zasady, terminy. BLOK IV
- wykazywanie dochodów pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostki samorządu terytorialnego z tytułu podatków i opłat oraz udziału jednostek samorządu terytorialnego w podatku dochodowym od osób prawnych;dochodowego od osób fizycznych.
- dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego ustawami należne budżetowi państwa;
sprawozdaniu Rb-27S z danymi w sprawozdaniu Rb-N czy też dane w Rb-NDS a sprawozdanie Rb-Z. |
WARUNKI ORGANIZACYJNE
KOSZT UCZESTNICTWA
- jednej osoby - 1190 zł netto/brutto
- dwóch osób z jednej firmy - 1090 zł/os netto/brutto
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych a nie obejmuje wyżywienia i noclegów. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
TERMIN
Zajęcia odbywać się będą w centrum Warszawy w godzinach 9:00-15:00.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu kursu w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
KONTAKT
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowe informacje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718, fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
DANE DO PRZELEWU
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 10 dni przed terminem kursu na konto Instytutu.
Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę kursu oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę kursu, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 10 dni roboczych przed terminem kursu. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty.