BIAŁA LISTA podatników vat w jednostkach budżetowych – aspekty podatkowe, budżetowe i księgowe

 

 

 

Termin: 27.09.2019 r. / Miejsce: Warszawa

CEL SZKOLENIA

Celem szkolenia jest podniesienie kwalifikacji w zakresie zasad funkcjonowania nowego elektronicznego rejestru obejmującego wykaz podmiotów jako podatników VAT, w tym w zakresie wykazu rachunków bankowych funkcjonujących w państwowych i samorządowych jednostkach budżetowych oraz konsekwencji dokonania zapłaty na rachunek inny niż wykazany w rejestrze. Ponadto na szkoleniu omówione zostaną zasady księgowania dochodów i wydatków budżetowych z podatkiem VAT, z uwzględnieniem odmiennych rozwiązań szczególnych obowiązujących w państwowych jednostkach budżetowych od rozwiązań funkcjonujących w samorządowych jednostkach i zakładach budżetowych objętych centralizacją rozliczeń w VAT. 

GRUPA DOCELOWA

Szkolenie adresowane jest do wszystkich  państwowych i samorządowych jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych, a szczególnie dla urzędów marszałkowskich, starostw powiatowych, urzędów miast, urzędów gmin marszałkowskich i samorządowych centrów usług wspólnych oraz jednostek objętych centralizacją rozliczeń w VAT, a także państwowych jednostek budżetowych uznanych za samodzielnych podatników VAT, w tym ministerstw, urzędów wojewódzkich, urzędów centralnych, administracji zespolonej i innych.

PROGRAM SZKOLENIA

  1. Biała lista podatników VAT – co to jest.
  2. Nowy zakres danych podmiotów - poszerzenie wykazu o rachunki bankowe podatników.
  3. Specyfika rachunków bankowych funkcjonujących w państwowych jednostkach budżetowych a specyfika rachunków bankowych funkcjonujących w samorządowych jednostkach budżetowych – wymogi ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych.
  4. Specyfika rachunków bankowych funkcjonujących dla rachunków dochodów własnych oświaty - wymogi ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych.
  5. Specyfika rachunków bankowych funkcjonujących dla państwowych funduszy celowych - wymogi ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych.
  6. Specyfika rachunków bankowych funkcjonujących dla samorządowych zakładów budżetowych - wymogi ustawy o finansach publicznych i rozporządzeń wykonawczych.
  7. Problem rachunków niezwiązanych z prowadzoną działalnością gospodarczą – władztwo publiczne, konta podatków, opłat, danin publicznoprawnych niepodatkowych.
  8. Czy dzielić rachunki na rachunki związane z działalnością gospodarczą i realizacją zadań publicznych niepodlegających pod VAT (władztwo publiczne), sprawozdanie wykazu, kwestia należytej staranności, aktualizacja wykazu oraz sprostowania błędów w wykazie.
  9. Zapłata za fakturę ponad 15.000 zł na rachunek niezgłoszony do wykazu, ustalanie limitu - brak kosztu uzyskania przychodu i wyjaśnienie kto ma problem oraz jak uniknąć sankcji w razie zapłaty na rachunek niezgłoszony.
  10. Schematy księgowań i zasady rzetelnej wyceny księgowej dochodów i wydatków budżetowych, należności i zobowiązań budżetowych, materiałów i wyposażenia, środków trwałych i inwestycji budżetowych z podatkiem VAT - wzory prawidłowej księgowości podatku VAT i zapłaty na rachunki z białej listy.
  11. Odpowiedzi na pytania.

 

WARUNKI UCZESTNICTWA

Koszt uczestnictwa:
- jednej osoby 490zł netto +23% VAT,
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 450 zł/os netto +23% VAT

Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwow szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu. Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum miasta w godzinach: 10:00 – 16:00.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718;
fax (22) 46-49-752
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.

Karta zgłoszenia na szkolenie (do pobrania)

Oświadczenie VAT (do pobrania)