Ewidencja środków na rachunkach bankowych jednostek samorządu terytorialnego

Termin: 30.10.2023 r.

Czas szkolenia: 9:00 – 14:30 / Miejsce: online

CEL SZKOLENIA
Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z zasadami i obowiązkami dotyczącymi prowadzenia ewidencji środków na rachunkach bankowych przez jednostki samorządu terytorialnego. Szczególna uwaga zostanie skupiona także na najczęstszych problemach i błędach występujących przy ewidencjonowaniu środków na rachunkach bankowych przez JST, w tym na nieprawidłowym powiązaniu ewidencji budżetu i ewidencji jednostki.   

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie jest skierowane do skarbników, głównych księgowych, księgowych, kwestorów i innych pracowników komórek finansowo - księgowych w jednostkach sektora finansów publicznych.

 

PROGRAM

1.Podstawy prawne prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz sporządzania sprawozdawczości dla budżetów oraz urzędów JST.

2.Rodzaje rachunków bankowych obsługiwanych przez JST:

  • rachunek budżetu,
  • rachunki dochodów i wydatków urzędów,
  • rachunki lokat terminowych,
  • rachunki ZFŚS,
  • rachunki sum depozytowych,
  • rachunki podzielonej płatności VAT (split payment).

3.Sposoby ewidencji księgowej środków pieniężnych  na rachunków bankowych budżetu i jednostki - wybór odpowiedniego sposobu ewidencji ze względu na specyfikę danej jednostki i księgowanych środków, prawidłowe stosowanie kont syntetycznych i analitycznych, rejestrowanie obrotów i stanu środków na rachunkach bankowych.

4.Ewidencja operacji gospodarczych na rachunku budżetu:

  • wpływu dochodów wpływających bezpośrednio do budżetu (subwencje, dotacje itd.),
  • wpływu dochodów od jednostek budżetowych - powiązanie ewidencji w księgach budżetu oraz jednostki budżetowej,
  • wpływu dochodów związanych w wykonywaniem zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami,
  • wydatków jednostek budżetowych w księgach budżetu JST – rozliczanie,
  • wpływu pozostałości środków gromadzonych na wydzielonym rachunku jednostki oświatowej oraz nadwyżek środków obrotowych samorządowych zakładów budżetowych,
  • kredytów, pożyczek, wyemitowanych papierów wartościowych,
  • pożyczek udzielanych przez JST,
  • wydatków niewygasających.

5.Korzyści należne i nienależne. Ewidencja operacji gospodarczych na rachunku jednostki:

  • dochodów pobieranych przez jednostki,
  • środków przeznaczonych na wydatki,
  • ujęcie w przychodach urzędu dochodów wpływających bezpośrednio do  budżetu JST.

6.Rozliczenia dochodów i wydatków jednostek budżetowych z organem nadrzędnym – przykłady naruszenia dyscypliny finansów publicznych.

7.Prezentacja stanu środków pieniężnych w sprawozdaniu Rb - ST oraz Rb N – wskazanie nieprawidłowości w tym zakresie.

8.Prezentacja stanu środków pieniężnych w bilansie budżetu i bilansie jednostki budżetowej.

9.Pytania.


WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt                                                                             
jednej osoby –  490 zł netto + 23 % VAT
dwóch osób – 450 zł/os netto + 23 % VAT

Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej w 70% ze środków publicznych.

Cena obejmuje:
- koszt uczestnictwa online (MS Teams),
- materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział w webinarze w wersji elektronicznej (PDF).

Termin
Zajęcia odbywać się będą w godzinach 9:00 - 14:30.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł  przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Żaneta Szyszka
tel. 22/ 464 97 05
tel. kom. 572 542 049
e-mail: zaneta.szyszka@irip.pl

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.

Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.

Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.

Zgłoszenie uczestnictwa (karta zgłoszeniowa)


Oświadczenie VAT (do pobrania)