Komunikacja interpersonalna i asertywność w zarządzaniu

Termin: 12-13.02.2018 r. / Miejsce: Warszawa

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom  świadomego posługiwania się mową ciała, poznania własnego stylu zachowań i jego analiza, poszerzenia wiedzy w zakresie technik i metod komunikacji, sprawnego formułowania i dobierania właściwego rodzaju przekazu i poziomu komunikatu do naszego odbiorcy / sytuacji, zmniejszenia ilości błędów i pomyłek komunikacyjnych, świadomej budowy dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi, poznania metod ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach, posługiwania się retoryką z trudnym rozmówcą, odczytywania ukrytych poziomów komunikatów, nabycie umiejętności projektowania wypowiedzi i dobierania narzędzi komunikacji w zależności od celu (np. perswazja czy dowiadywanie się).

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej, właścicieli firm, menadżerów oraz pozostałych zainteresowanych tematyką.

PROGRAM
1. Efektywność w komunikacji interpersonalnej

  • diagnoza Twojego stylu i optymalizacja strategii w komunikowaniu się
  • jak dobierać  narzędzia komunikacji w zależności od celu
  • komunikacja werbalna i niewerbalna – wzmacnianie przesłania i utrzymanie skupienia odbiorcy
  • kontrola rozmowy -  prowadzenie rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych

2. Dyplomacja w komunikacji mówionej i pisanej

  • jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie
  • jak pospieszać opieszałych
  • jak wyznaczać granice

3. Współpraca w zespole

  • podstawy dobrej współpracy
  • elementy wiedzy o komunikacji interpersonalnej
  • znaczenie komunikacji w utrzymywaniu relacji z innymi
  • cechy dobrych i złych zespołów
  • wyróżnienie zachowań sprzyjających realizacji zadań w zespole i sprzyjających zachowaniu dobrych kontaktów między ludźmi
  • wyróżnienie zachowań utrudniających dobre funkcjonowanie zespołu
  • bariery i ułatwienia w porozumiewaniu się

4. Kształtowanie podstawowych umiejętności komunikacyjnych

  • umiejętność stawiania pytań, parafrazowania, wyjaśniania
  • wyrażanie zrozumienia
  • zasady wyrażania pochwały
  • zasady wyrażania pozytywnej krytyki
  • wyrażanie ocen
  • zlecanie i egzekwowanie zadań
  • dopytywanie
  • zatrzymywanie
  • podsumowywanie
  • odzwierciedlanie

5.Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji z innymi pracownikami

  • indywidualne predyspozycje i preferencje w porozumiewaniu się
  • świadomość i budowanie własnej strategii porozumiewania się ze współpracownikami

6.Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych

  • czym jest konflikt?
  • sposoby rozwiązywania konfliktów – unikanie, uleganie, walka, kompromis, współpraca
  • rozwiązanie nastawione na współpracę

7.Ukryte poziomy komunikatów - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę

  • jak je odczytywać i posługiwać się nimi, by zrozumieć to, co niezrozumiałe?
  • jak przekładać treści z ukrytych poziomów komunikatów na poziomy jawne tak, by inni lepiej rozumieli nas?
  • neurolingwistyka komunikacji - czyli jak budować porozumienie poprzez odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni

8.Jak radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie - metamodel NLP

  • generalizacja i kwantyfikatory ogólne
  • brak związku logicznego lub przyczynowo - skutkowego
  • przerzucanie odpowiedzialności
  • równia pochyła
  • czytanie w myślach
  • założenia
  • modalne operatory konieczności
  • modalne operatory możliwości
  • nominalizacje
  • niedookreślone rzeczowniki
  • niedookreślone czasowniki
  • oceny
  • sądy

9.Komunikacja interpersonalna w zespole projektowym  

  • jak zgłaszać pomysły i rozwiązania
  • jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć autorowi skrzydeł
  • jak moderować przebieg dyskusji, by nie skończyło się na chaosie i braku wniosków
  • jak zachować się, gdy ktoś cię atakuje lub krytykuje

10. Różnice interpersonalne w komunikowaniu się i sposoby na porozumienie:

  • gaduły jak ograniczyć potok słów vs małomówni - jak rozwinąć skrzydła
  • przewrażliwieni - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. nieczuli - jak uaktywniać w nich empatię
  • nadinterpretujący - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. mało domyślni - jak pomóc im w lepszym rozumieniu
  • niebieski, czerwony, zielony i żółty – jak komunikować się z danym typem osobowości.

WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa

  • jednej osoby - 750 zł netto + 23 % VAT
  • dwóch osób z jednej firmy -  700 zł/os netto + 23 % VAT

Uwaga oferta first minute!

  • przy zgłoszeniach do 2 lutego 2018 r. obowiązuje cena promocyjna – 699 zł/os netto + 23 % VAT*

*podane rabaty nie sumują się.

Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu.
Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.

Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum w/w miast w godzinach: 10.00 – 15.30.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych in-formacji udziela:
Magdalena Rogalska
tel. (22) 464 97 19,
fax (22) 46-49-752, 53-70-181
e-mail: magdalena.rogalska@irip.pl

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto.
Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania.
Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.

>>> powrót