Komunikacja interpersonalna i asertywność w zarządzaniu
Termin: 12-13.02.2018 r. / Miejsce: Warszawa
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest umożliwienie uczestnikom świadomego posługiwania się mową ciała, poznania własnego stylu zachowań i jego analiza, poszerzenia wiedzy w zakresie technik i metod komunikacji, sprawnego formułowania i dobierania właściwego rodzaju przekazu i poziomu komunikatu do naszego odbiorcy / sytuacji, zmniejszenia ilości błędów i pomyłek komunikacyjnych, świadomej budowy dobrych relacji ze współpracownikami i przełożonymi, poznania metod ułatwiających komunikację w trudnych sytuacjach, posługiwania się retoryką z trudnym rozmówcą, odczytywania ukrytych poziomów komunikatów, nabycie umiejętności projektowania wypowiedzi i dobierania narzędzi komunikacji w zależności od celu (np. perswazja czy dowiadywanie się).
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do kadry kierowniczej, właścicieli firm, menadżerów oraz pozostałych zainteresowanych tematyką.
PROGRAM
1. Efektywność w komunikacji interpersonalnej
- diagnoza Twojego stylu i optymalizacja strategii w komunikowaniu się
- jak dobierać narzędzia komunikacji w zależności od celu
- komunikacja werbalna i niewerbalna – wzmacnianie przesłania i utrzymanie skupienia odbiorcy
- kontrola rozmowy - prowadzenie rozmówcy za pomocą pytań otwartych i zamkniętych
2. Dyplomacja w komunikacji mówionej i pisanej
- jak komunikować problem, dezaprobatę i niezadowolenie
- jak pospieszać opieszałych
- jak wyznaczać granice
3. Współpraca w zespole
- podstawy dobrej współpracy
- elementy wiedzy o komunikacji interpersonalnej
- znaczenie komunikacji w utrzymywaniu relacji z innymi
- cechy dobrych i złych zespołów
- wyróżnienie zachowań sprzyjających realizacji zadań w zespole i sprzyjających zachowaniu dobrych kontaktów między ludźmi
- wyróżnienie zachowań utrudniających dobre funkcjonowanie zespołu
- bariery i ułatwienia w porozumiewaniu się
4. Kształtowanie podstawowych umiejętności komunikacyjnych
- umiejętność stawiania pytań, parafrazowania, wyjaśniania
- wyrażanie zrozumienia
- zasady wyrażania pochwały
- zasady wyrażania pozytywnej krytyki
- wyrażanie ocen
- zlecanie i egzekwowanie zadań
- dopytywanie
- zatrzymywanie
- podsumowywanie
- odzwierciedlanie
5.Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji z innymi pracownikami
- indywidualne predyspozycje i preferencje w porozumiewaniu się
- świadomość i budowanie własnej strategii porozumiewania się ze współpracownikami
6.Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych
- czym jest konflikt?
- sposoby rozwiązywania konfliktów – unikanie, uleganie, walka, kompromis, współpraca
- rozwiązanie nastawione na współpracę
7.Ukryte poziomy komunikatów - to, czego nie widać i nie słychać, ale wpływa na rozmówcę
- jak je odczytywać i posługiwać się nimi, by zrozumieć to, co niezrozumiałe?
- jak przekładać treści z ukrytych poziomów komunikatów na poziomy jawne tak, by inni lepiej rozumieli nas?
- neurolingwistyka komunikacji - czyli jak budować porozumienie poprzez odpowiedni dobór słów, presupozycji i składni
8.Jak radzić sobie z nieczystymi chwytami w rozmowie - metamodel NLP
- generalizacja i kwantyfikatory ogólne
- brak związku logicznego lub przyczynowo - skutkowego
- przerzucanie odpowiedzialności
- równia pochyła
- czytanie w myślach
- założenia
- modalne operatory konieczności
- modalne operatory możliwości
- nominalizacje
- niedookreślone rzeczowniki
- niedookreślone czasowniki
- oceny
- sądy
9.Komunikacja interpersonalna w zespole projektowym
- jak zgłaszać pomysły i rozwiązania
- jak krytykować pomysły i rozwiązania, by nie podciąć autorowi skrzydeł
- jak moderować przebieg dyskusji, by nie skończyło się na chaosie i braku wniosków
- jak zachować się, gdy ktoś cię atakuje lub krytykuje
10. Różnice interpersonalne w komunikowaniu się i sposoby na porozumienie:
- gaduły jak ograniczyć potok słów vs małomówni - jak rozwinąć skrzydła
- przewrażliwieni - jak uchronić ich od przykrych uczuć vs. nieczuli - jak uaktywniać w nich empatię
- nadinterpretujący - jak uchronić ich przed złą interpretacją vs. mało domyślni - jak pomóc im w lepszym rozumieniu
- niebieski, czerwony, zielony i żółty – jak komunikować się z danym typem osobowości.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
- jednej osoby - 750 zł netto + 23 % VAT
- dwóch osób z jednej firmy - 700 zł/os netto + 23 % VAT
Uwaga oferta first minute!
-
przy zgłoszeniach do 2 lutego 2018 r. obowiązuje cena promocyjna – 699 zł/os netto + 23 % VAT*
*podane rabaty nie sumują się.
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu.
Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w centrum w/w miast w godzinach: 10.00 – 15.30.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych in-formacji udziela:
Magdalena Rogalska
tel. (22) 464 97 19,
fax (22) 46-49-752, 53-70-181
e-mail: magdalena.rogalska@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto.
Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania.
Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny.
>>> powrót