ESEF -weryfikacja i walidacja blokowego tagowania not

We współpracy z:       


Termin:  27.02.2023 r.

UWAGA: szkolenie daje możliwość zaliczenia 7h samokształcenia biegłych rewidentów

CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest zaprezentowanie kluczowych wyzwań związanych z blokowym tagowaniem not
w zakresie metodologii przyjętej przez ESMA w nowym ESEF Manual Reporting (z dn. 24.08.2022 r.) oraz opublikowanych 23.12.2022 r. nowych reguł walidacyjnych w postaci Conformance Suite. Szczególną uwagę zwrócimy na zakres blokowego tagowania not w aspekcie możliwych problemów i ograniczeń wynikających
z prezentacji SSF, funkcjonalności narzędzi informatycznych oraz weryfikacji i walidacji, które zostaną zaprezentowane na przykładzie najczęściej używanych walidatorów, czyli Arelle, App Trend, XBRL Inspector, Amana
Szkolenie zakończy panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli środowiska biegłych rewidentów. 

 

GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest dla biegłych rewidentów badających skonsolidowane sprawozdania finansowe wg MSSF/MSR emitentów papierów wartościowych, certyfikatów inwestycyjnych z rynku regulowanego, New Connect, Catalyst, członków zarządów ds. finansowych, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, dyrektorów i pracowników departamentów sprawozdawczości, IT oraz osób odpowiedzialnych za obligatoryjne raportowanie emitentów, jak również przedstawicieli rynku alternatywnego, biegłych rewidentów, biur rachunkowych, autoryzowanych doradców, dostawców oprogramowania aż po organy nadzoru oraz do wszystkich pozostałych zainteresowanych standardem ESEF.

 

PROGRAM
BLOK I

1. Standard badania zgodności sprawozdań finansowych z wymogami Rozporządzenia ESEF – w aspekcie blokowego tagowania not – przewidywane procedury badania biegłych rewidentów
    - planowanie i istotność w badaniu ESEF 
    - specyfika blokowego tagowania not
    - ocena znaczników iXBRL i ocena prawidłowości technicznej dokumentów ESEF
    - opinia niezmodyfikowana i zmodyfikowana 
 
2. Przykładowe procedury badania zgodnie z KSUA 3001PL –„Badanie sprawozdań finansowych sporządzonych w jednolitym elektronicznym formacie raportowania”
    - akceptacja klienta i planowanie badania 
    - zrozumienie procesu sporządzania dokumentów ESEF
    - identyfikacja i oszacowanie ryzyka istotnego zniekształcenia
    - przykładowe procedury badania
 
3. Jak emitent powinien zaplanować współpracę z biegłym rewidentem weryfikującym poprawność blokowego tagowania not
 
BLOK II
1. Kluczowe problemy merytoryczne związane z metodologią blokowego tagowania not zaprezentowaną
w ESEF Manual Reporting  
    - wielowarstwowość tagowania
    - hierarchizacje etykiet 
    - prezentacja skonsolidowanych sprawozdań finansowych w zakresie polityk rachunkowości 
    - edycja sprawozdań finansowych (nagłówki, tabele, obiekty nieedytowalne, etc.)
 
2. Weryfikacja i walidacja blokowego tagowania not na przykładzie walidatorów Arelle i App Trend
    - rodzaj pliku źródłowego 
    - wizualizacja użytych i nie użytych etykiet blokowego tagowania not  
    - statystyki 
    - inne, ważne informacje  dla biegłych rewidentów
 
3. Weryfikacja i walidacja blokowego tagowania not na przykładzie walidatora  XBRL Inspector (na przykładzie sprawozdanie fińskiego przedsiębiorstwa KoneCranes)
    - Open 
    - Validation
    - Viewewr 
    - Forest 
    - Extension 
    - Presentation
    - Calculation 
    - Compare
    - Language
 
4. Weryfikacja i walidacja blokowego tagowania not na przykładzie wybranego emitenta w walidatora Amana  
 
BLOK III
1. Weryfikacja i walidacja blokowego tagowania not w aspekcie merytorycznym i technicznym - obowiązki biegłych rewidentów - panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli środowiska biegłych 
 

WARUNKI UCZESTNICTWA

- każdej osoby 990zł netto + 23% VAT

Cena obejmuje: koszt uczestnictwa online (MS Teams), materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (PDF), certyfikat 

Zajęcia odbywać się będą w aplikacji MS Teams w godzinach: 9:00 – 14:30.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.

Kontakt
Zgłoszenia przyjmuje:
Olga Łukaszewska
tel. 500 206 038
e-mail: olga.lukaszewska@irip.pl

Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie najpóźniej na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % opłaty

Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia najpóźniej na 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Brak płatności nie jest jednoznaczny z automatyczną rezygnacją ze szkolenia.