E-sprawozdania finansowe w praktyce
- struktury logiczne dla sprawozdań finansowych
- e-KRS – działanie, wymagania i ograniczenia systemu, czyli na co uważać podpisując i składając sprawozdania
- digitalizacja raportowania finansowego
Termin: 15.04.2019r. / Miejsce: Warszawa
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikom najważniejszych informacji dotyczących nowych obowiązków w zakresie przygotowywania i składania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej. Podczas szkolenia szczegółwo omówione zostaną praktyczne aspekty przygotowywana i składania e-sprawozdań, w tym analiza najczęściej pojawiających się pytań i wątpliwości.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest do jest do członków zarządów ds. finansowych, dyrektorów finansowych, głównych księgowych, księgowych oraz wszystkich innych osób zainteresowanych problematyką przygotowywania oraz przesyłania e-sprawozdań.
PROGRAM
1.Raportowanie finansowe za 2018 r. w formie elektronicznej – zakres i forma dokumentów
a) zmiany w przepisach w zakresie składania sprawozdań finansowych;
b) przygotowanie dokumentów finansowych po zmianach wprowadzonych w 2018 r.;
c) dokumenty finansowe i dopuszczalny format składania: skan vs. dokument PDF vs plik XML;
d) sporządzanie zaległych sprawozdań finansowych a nowe przepisy;
e) digitalizacja a terminy;
f) przedstawienie wybranych pytań i odpowiedzi opublikowanych na stronie MF.
2. Struktury logiczne dla sprawozdań finansowych
a) rodzaj, zakres danych podlegających raportowaniu (wymogi “sztywnej” schemy XSD vs. dotychczasowa prezentacja danych finansowych spółki);
b) “można w notatniku, ale nie trzeba” – czyli ogólnodostępne narzędzia do czytelnej prezentacji XSD;
c) “jeszcze gorące, a już do zmiany”, czyli modyfikacje struktur od 2019 roku;
d) “radź sobie sam”, czyli narzędziowa odpowiedź MF po wprowadzeniu nowych wymogów;
e) jak szybko i sprawnie przygotować SF w formacie XML – narzędzia do generowania sprawozdań finansowych (na co uważać przy wyborze narzędzia, żeby przygotować poprawne pliki? Różnice między narzędziami oraz kosztami ich instalacji);
f) audyt 2018 – o czym pamiętać przygotowując się do audytu sprawozdania?
3. e-KRS – działanie, wymagania i ograniczenia systemu, czyli na co uważać podpisując i składając sprawozdania
a) zatwierdzanie i składanie dokumentów finansowych – co, kto i w jaki sposób podpisuje?
b) czy podpis kwalifikowany jest niezbędny?
c) case study: złożenie sprawozdania finansowego poprzez e-KRS:
- wymogi i ograniczenia systemu e-KRS; na co należy uważać?
4.Digitalizacja raportowania finansowego -prawdopodobne scenariusze sprawozdania wg MSR – co dalej?
ESEF – nowy standard raportowania dla spółek giełdowych od 1 stycznia 2020 r. (format XHTML / etykiety XBRL)
a) format XHTML / etykiety XBRL
b) budowa taksonomii i otagowania SF
c) platformy XBRL/iXBRL, narzędzia do tagowania, przygotowanie do projektu wdrożeniowego.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt uczestnictwa
• jednej osoby - 350 zł netto + 23 % VAT
• dwóch osób z jednej firmy - 300 zł/os netto + 23 %VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje: koszt uczestnictwa, materiałów szkoleniowych, przerw kawowych oraz obiadu.
Noclegi rezerwują i opłacają Państwo indywidualnie.
Termin:
Zajęcia odbywać się będą w centrum w/w miast w godzinach: 9.30 – 12.30.
O dokładnym miejscu szkolenia poinformujemy Państwa najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Olga Łukaszewska
tel. 22/ 46-49-709, 500 206 038
e-mail: olga.lukaszewska@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury. Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100% opłaty.