Problemy w prowadzeniu rachunkowości budżetowej jednostek sektora finansów publicznych
Termn: 16-17.05.2019 r. / Miejsce: Kazimierz Dolny
CEL SZKOLENIA
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy uczestników na temat rachunkowości budżetowej, gospodarki składnikami majątkowymi jednostki (sposoby nabywania, wyceny, prowadzenia ewidencji, zbywania) oraz klasyfikowania zgodnie z KŚT, w tym ustalania stawki amortyzacyjnej i zakładanie tabel amortyzacyjnych zgodnie z aktualnymi wymogami prawa dotyczących umorzenia/amortyzacji.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane pracownicy działów księgowości w jednostkach sektora finansów publicznych, kierownicy oraz pracownicy merytoryczni odpowiedzialni w zakresie nabywania i zbywania składników majątkowych w JST, opisywania dokumentów, ewidencjonowania, amortyzowania/umarzania, inwentaryzowania, znakowania i innych czynności dotyczących szeroko rozumianej gospodarki majątkiem pozostającym w zasobach jednostki. Szkolenie kierowane jest również do osób, które chcą pracować na stanowiskach związanych z ewidencją i zarządzaniem majątkiem trwałym oraz biorących udział w czynnościach przed, w trakcie i po inwentaryzacji.
PROGRAM SZKOLENIA
I dzień 16.05.2019 r.
- Odpowiedzialność kierownika jednostki za gospodarkę finansową:
- Odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego z uwzględnieniem dyscypliny finansów publicznych
- Rodzaje upoważnień udzielanych przez organ stanowiący i zarząd oraz kierowników endostea
- Plan Finansowy – opracowywanie i dokonywanie zmian, ewidencja planu finansowego
- Zaciąganie zobowiązań przez kierownika jednostki budżetowej (w roku i wykraczających poza rok budżetowy)
- Dokumentacja wewnętrzna z zakresu rachunkowości jednostki budżetowej.
- Omówienie realizowanych zadań jednostki budżetowej z zakresu administracji rządowej i zadań własnych.
- Dochody i wydatki; przychody i koszty – jakie są zasady wyceny i księgowania w roku 2018 i 2019 ? Konstrukcja planu finansowego. Należność i zobowiązania budżetowe – jak ujmować je w księgach i w sprawozdaniach budżetowych. Przychody i koszty księgowe – zasady wyceny, księgowania i grupowania w 2018 r. i 2019 r.
- Zarządzanie dokumentami księgowymi w jednostce budżetowej. Jak skonstruować harmonogram pracy działu księgowości? Jak prawidłowo powinien przebiegać obieg dokumentów księgowych?
- Definicja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
- Dokumentacja środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych
- Istota, cel i zakres inwentaryzacji.
II dzień 29.03.2019 r.
- Metody przeprowadzania inwentaryzacji:
- Spis z natury
- Uzgadnianie sald.
- Weryfikacja sald.
- Terminy i częstotliwość przeprowadzania inwentaryzacji.
- Rodzaje inwentaryzacji - pełna, ciągła, kontrolna, okresowa, zdawczo-odbiorcza.
- Organizacja inwentaryzacji – obowiązkowe czynności, jakie należy wykonać przed, w trakcie oraz po inwentaryzacji, w tym:
- Wydanie zarządzenie o przeprowadzeniu inwentaryzacji.
- Przykładowy harmonogram prac przed, w trakcie jak i po inwentaryzacji.
- Szkolenie członków komisji inwentaryzacyjnej/ zespołów spisowych;
- Zadania przewodniczącego komisji;
- Zadania komisji inwentaryzacyjnej;
- Zadania zespołu spisowego.
- Zmiana klasyfikacji budżetowej. Jakie zmiany obowiązują w klasyfikacji od stycznia 2019 r.?
- Sprawozdawczość. Terminy i formy przekazywania. Sprawozdawczość budżetowa w roku 2018 2019 (po zmianach). Sprawozdania finansowe (omówienia zasad sporządzania „informacji dodatkowej”)
- Dyskusja
WARUNKI UCZESTNICTWA
Zajęcia odbywać się będą w
Hotel Villa Bohema
ul. Małachowskiego 12,
24-120 Kazimierz Dolny.
http://villabohema.pl/
Koszt uczestnictwa
- jednej osoby 1390 zł netto +23% VAT
- dwóch lub więcej osób z jednej firmy 1300 zł/os netto +23% VAT
Do podanych wyżej cen nie doliczamy podatku VAT
w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.
Cena obejmuje:
- zakwaterowanie od dnia 15.05 (od 14:00) do 17.05 (do 12:00),
- nocleg w pokojach dwuosobowych (nocleg w pokoju jednoosobowym za dopłatą w kwocie 150 zł netto),
- wyżywienie od kolacji w dniu 27.03 do obiadu
w dniu 29.03,
- materiały szkoleniowe,
- przerwa kawowa w dniu 16-17.05
- korzystanie z basenu, sauny, jacuzzi (kompleks basenowy czynny w godzinach 08:00 – 22:00) oraz parkingu (jedno miejsce parkingowe na poczet jednego pokoju)
- uroczysta kolacja
- atrakcja (przejażdżka jeepami)
- ubezpieczenie NNW.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Katarzyna Jurek
tel. (22) 46-49-718,
fax (22) 46-49-752,
e-mail: katarzyna.jurek@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia 10 dni przed terminem szkolenia na wskazane na potwierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników.
Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska i stanowiska uczestników oraz dane
do wystawienia faktury.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 14 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa
w wysokości 100% ceny.