Zamknięcie roku 2023 w instytucjach kultury
Termin: 20.11.2023 r.
Czas szkolenia: 9:00 – 14:00 / Miejsce: online
CEL SZKOLENIA
Szkolenie ma w sposób praktyczny wskazać wpływ przepisów rachunkowych, podatkowych, finansowych wprowadzone przez ustawodawcę na zamknięcie 2023 roku w Instytucjach Kultury.
Obszerny materiał, który został dla Państwa przygotowany z tej tematyki wyjaśnia wiele problemów, które budzą wątpliwości interpretacyjne i są przedmiotem kontroli różnych organów i odpowiedzialności w zakresie naruszenia dyscypliny finansów publicznych oraz odpowiedzialność karną.
Podczas szkolenia uczestnikom jako dodatek zostanie przekazana przygotowana wzorcowa dokumentacja oraz wskazówki.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie adresowane jest dla głównych księgowych, księgowych Instytucji Kultury, CUW oraz pracowników organów nadzorczych i kontrolnych.
PROGRAM
1. Działalność statutowa odpłatna i nieodpłatna oraz działalność gospodarcza w Instytucjach Kultury oraz ich wpływ na ewidencję księgową - pytania i odpowiedzi.
2. Zasady rachunkowości, gospodarka finansowa i zakładowy plan kont - w tym:
• ujęcie w świetle KSR 7 w księgach rachunkowych i sprawozdaniu:
a. zdarzeń mających miejsce po dniu bilansowym,
b. błędów z lat poprzednich,
c. zdarzeń dotyczących zamykanego roku po dniu sporządzenia i zatwierdzeniu sprawozdania.
3. Plany finansowe Instytucji Kultury.
4. Należności i zobowiązania oraz odsetki - wycena i windykacja:
• aktualizacja należności i odsetek - zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności i odsetki i ich ewidencja w księgach,
• naliczanie odsetek od należności, zobowiązań i transakcji (obowiązek ustawowy) (powiazanie ze stopą referencyjną i lombardową - zmiany).
5. Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych
i finansowych, w tym osiągniętych w roku przychodów i kosztów (m.in.: międzyokresowych) - dotacji podmiotowych, celowych, inwestycyjnych, kosztów (księgowanie w układzie rachunku zysków i strat) - schematy księgowań z wyjaśnieniami.
6. Przeksięgowanie na Wynik Finansowy.
7. Fundusze w Instytucji Kultury.
8. Środki trwałe wysoko i nisko cenne, wartości niematerialne i prawne, środki trwałe w budowie, materiały, wydawnictwa - źródła ich finansowania oraz ujęcie i ich ewidencja z uwzględnieniem: ustawy o rachunkowości, KSR nr 11, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - po zmianach.
9. Inwentaryzacja środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji - rodzaje, terminy, metody, organizacja i dokumentacja
(w załączeniu wzory) - z uwzględnieniem KŚT 2016, KSR nr 2 i KSR nr 11.
10. Skontrum w Bibliotece a inwentaryzacja - zasady.
11. Korekty roczne VAT - ewidencja.
12. Zamknięcie roku - harmonogram niezbędnych czynności.
13. E-SPRAWOZDANIE FINANSOWE:
• Sporządzenie danych do sprawozdania - elektronicznie:
a. Wprowadzenie do Sprawozdania Finansowego,
b. Bilans i Rachunek Zysków i Strat,
c. Sprawozdanie ze zmian w Funduszach,
d. Dodatkowe informacje i objaśnienia - załącznik do sprawozdania (tabele),
• Badanie przez audytora - kiedy obowiązek?
• Publikacja Sprawozdania Finansowego w MSiG lub brak publikacji.
WARUNKI UCZESTNICTWA
Koszt
• jednej osoby – 490 zł netto + 23 % VAT
• dwóch osób – 450 zł/os netto + 23 % VAT
Cena obejmuje:
koszt uczestnictwa online (MS Teams), materiałów szkoleniowych oraz certyfikatu poświadczającego udział
w szkoleniu w wersji elektronicznej (PDF). Do podanej wyżej ceny nie doliczamy podatku VAT w przypadku, kiedy uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane co najmniej
w 70% ze środków publicznych.
Termin
Zajęcia odbywać się będą w godzinach 9:00 - 14:00.
Organizator zastrzega sobie prawo zmiany terminu
Kontakt
Zgłoszenie uczestnictwa przyjmuje i szczegółowych informacji udziela:
Żaneta Szyszka
tel. 22/ 464 97 05
tel. kom. 572 542 049
e-mail: zaneta.szyszka@irip.pl
Dane do przelewu
Płatności należy dokonać po otrzymaniu potwierdzenia
5 dni przed terminem szkolenia na wskazane na po-twierdzeniu konto. Na przelewie prosimy umieścić: temat i datę szkolenia oraz nazwiska uczestników. Zgłoszenie powinno zawierać: temat i datę szkolenia, nazwiska
i stanowiska uczestników oraz dane do wystawienia faktury.
Dwa dni przed szkoleniem uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe oraz link z dostępem do platformy szkoleniowej.
Rezygnacje przyjmujemy pisemnie nie później niż na 5 dni roboczych przed terminem spotkania. Po tym terminie obciążamy Państwa kosztami uczestnictwa w wysokości 100 % ceny szkolenia w przypadku, gdy wykładowca z przyczyn losowych nie będzie go mógł przeprowadzić.